Frankfurt 2017

BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych

BMW planuje powrót do świata długodystansowych wyścigów. We Frankfurcie zaprezentowano torowe BMW M8 GTE, które w przyszłym roku pojawić ma się m.in. na słynnym 24-godzinnym wyścigu Daytona.

Prezentacja sportowego modelu to ciekawy zabieg zwłaszcza, jeśli wziąć pod uwagę, że Bawarczycy wciąż utrzymują w tajemnicy wygląd wersji drogowej. Koncepcyjną wizję nowej serii 8 zaprezentowano wprawdzie w maju (potwierdzono wówczas, że "ósemka" oferowana będzie też w wersji M), ale auto wciąż dalekie było od wersji produkcyjnej. Model M8 GTE można więc traktować, jako przedsmak tego, co czekać będzie na klientów w salonach!

Reklama

Torowe BMW M8 GTE mierzy 4980 mm długości (bez wystającego poza obrys auta pokaźnego tylnego skrzydła), 2046 mm szerokości (bez lusterek) i zaledwie 1212 mm wysokości. Rozstaw osi to 2880 mm. Oczywiście wymiary odmiany drogowej będą zapewne inne, ale wartości dają pewne pojęcie o linii i proporcjach auta.

Nadwozie powstało w oparciu o wykonaną z włókien węglowych strukturę nośną, do której przymocowano homologowaną przez DMSB klatkę bezpieczeństwa. Z kompozytów wzmacnianych włóknami węglowymi wykonano również - szybko-demontowalne - poszycie karoserii.

Źródłem napędu jest benzynowe V8 TwinPowerTurbo o pojemności 4,0 l, które powstało w oparciu o jednostkę, jaka trafi do produkcyjnej serii 8. Motor o kącie rozwarcia cylindrów wynoszącym 90 stopni osiąga prędkości obrotowe rzędu 7000 obr./min i moc oscylującą w okolicach 500 KM.

W układzie przeniesienia napędu pracuje sześciostopniowa, sekwencyjna skrzynia biegów sterowana łopatkami przy kierownicy. Auto wyposażono w dyferencjał o ograniczonym uślizgu i wykonany z kompozytów wał napędowy. Z włókien węglowych wykonano też okładziny - dostarczonego przez Sachsa - sprzęgła.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama