Frankfurt 2015

Volkswagen Tiguan – następca już oficjalnie!

Na dzień przed światową premierą na salonie samochodowym we Frankfurcie, Volkswagen opublikował zdjęcia oraz informacje na temat nowego Tiguana.

Samochód, tak jak wszystkie nowe modele, oparto na modularnej platformie MQB. Jej zastosowanie pomogło w wygospodarowaniu większej ilości miejsca w środku, a także obniżeniu masy własnej, pomimo nieco większych wymiarów zewnętrznych. Tiguan II jest o 60 mm dłuższy, 30 mm szerszy i 33 mm niższy, od poprzednika. Ma też zauważalnie większy rozstaw osi (+ 77 mm). Jednocześnie masa własna została obniżona o 50 kg.

Więcej przestrzeni w środku zauważą przede wszystkim pasażerowie z tyłu, którzy mają teraz o 29 mm więcej miejsca na nogi. To, ile będą mieli go w sumie, zależy od ustawienia tylnej kanapy. W ten sposób można też wpływać na pojemność bagażnika, który ma od 520 do 615 l, co jest bardzo dużym krokiem naprzód, w porównaniu do poprzednika.

Reklama

Pod maską nowego Volkswagena Tiguana znajdzie się paleta dobrze znanych jednostek napędowych. Silniki benzynowe to 1.4 TSI (125 lub 150 KM), 1.8 TSI (180 KM) oraz 2.0 TSI (220 KM). Natomiast diesle TDI występować będą w wersjach 115, 150, 190 oraz 240 KM. Moc przenoszona będzie, zależnie od wersji, na przednie lub wszystkie koła, za pośrednictwem przekładni manualnych lub dwusprzęgłowych DSG.

Stylistycznie Tiguan II nawiązuje do minimalistycznego designu nowego Passata, a także koncepcyjnego Cross Coupe GTE. Mamy więc proste linie grilla, zachodzące na surowo wyglądające światła. Dość nietypowy jest natomiast tył - takich świateł nie widzieliśmy jeszcze w żadnym seryjnym Volkswagenie i są one jednoznacznie inspirowane wspomnianym już Cross Coupe.

Żadnego zaskoczenia nie ma natomiast po zaglądnięciu do środka - nowy Tiguan wykorzystuje dobrze znane elementy deski rozdzielczej, takie jak system nawigacji czy panel klimatyzacji. Zapożyczona z innych modeli jest także kierownica i dźwignia zmiany biegów. Uwagę zwraca natomiast pokrętło umieszczone na tunelu środkowym.

Służy ono do wyboru trybu pracy napędu 4Motion. Najwyraźniej Volkswagen chce, aby nowy Tiguan był traktowany również jako auto, które nie boi się zjechać z utwardzonej drogi. Ma mu w tym pomóc zwiększony o 1 cm prześwit (do 20 cm), a także pakiet offroadowy. Tak jak dotychczas, dostępna będzie wersja z inaczej ukształtowanym przednim zderzakiem, znacząco poprawiającym kąt natarcia. W przypadku nowego modelu zwiększa on tą wartość z 18,3 stopnia do 25,6 stopnia.

Dla osób, które w ogóle nie zamierzają zjeżdżać swoim Tiguanem z utwardzonych dróg, przygotowano pakiet sportowy R-Line ze spojlerami i 19-calowymi alufelgami (opcjonalnie 20").

Skoro już o wyposażeniu mowa, to nowego SUVa Volkswagena będzie można wzbogacić w komplet systemów asystujących - są to między innymi adaptacyjny tempomat, wykrywanie niezamierzonego opuszczenia pasa ruchu, a także funkcja samodzielnego hamowania w razie niebezpieczeństwa wypadku i braku reakcji ze strony kierowcy.

Wyposażenie z zakresu komfortu obejmuje natomiast trójstrefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie sterowane fotele (automatycznie odsuwające się, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie), a także seryjny system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym, który może być zastąpiony przez 8-calowy wyświetlacz nawigacji. Zobaczymy na nim między innymi obraz z kolejnej nowości - systemu kamer dookólnych.

Plany Volkswagena zakładają także wprowadzenia do sprzedaży wersji hybrydowej nowego Tiguana - GTE. Wykorzysta ona układ napędowy o łącznej mocy 218 KM, pozwalający na przejechanie do 50 km na samej tylko energii elektrycznej. Co ciekawe, baterie zasilane są nie tylko z gniazdka, ale również z paneli słonecznych, umieszczonych na dachu. Wersja ta ma przyspieszać do 100 km/h w 8,1 s i zużywać średnio 1,9 l/100 km.

Nowy Volkswagen Tiguan pojawi się na rynku w kwietniu przyszłego roku. Natomiast pod koniec 2016 powinniśmy zobaczyć jego przedłużoną, 7-osobową wersję.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Tiguan | Frankfurt 2015
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy