Frankfurt 2015

Ford Focus RS - znamy osiągi!

Ford długo milczał na temat mocy, jaką będzie rozwijał nowy Focus RS, a później trzymał w tajemnicy jego osiągi. Teraz wiemy już wszystko.

Pod maskę Forda Focusa RS trafi 2,3-litrowy silnik EcoBoost, rozwijający 350 KM przy 6800 obr./min oraz 440 Nm (z możliwością chwilowego zwiększenia do 470 Nm) maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 2000-4500 obr./min. Liczby te zwiastują naprawdę niezłe osiągi i takie też są w istocie - sprint do 100 km/h zajmuje 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 266 km/h.

Co ważne, na piorunujące przyspieszenie możemy liczyć właściwie w każdych warunkach, dzięki nowemu napędowi na cztery koła. Stale rozdziela on moc pomiędzy osiami, przesyłając do 70 procent na tył. Co więcej, ma on również możliwość indywidualnego przekazywania momentu obrotowego na każde z tylnych kół - na jedno z nich może trafić do 100 procent.

Reklama

Aby ułatwić kierowcy uzyskanie deklarowanego przyspieszenia, Focus RS wyposażony jest w system launch control. Wystarczy wcisnąć sprzęgło, wrzucić "jedynkę", nacisnąć gaz do oporu, a następnie puścić sprzęgło - napęd AWD oraz elektronika zadbają o idealny start. Oprócz tej funkcji, w hot hatchu Forda znajdziemy także tryb jazdy Normal, Sport oraz Track (torowy) - wpływają one na twardość zawieszenia, układ kierowniczy, system 4x4, kontrolę trakcji i stabilności, a także reakcję na gaz i dźwięk silnika.

Ostatnim z trybów jest... Drfit Mode. Po jego aktywowaniu większość mocy kierowana jest na tylną oś, a elektronika nie przeszkadza kierowcy, pozwalając na driftowanie! Hatchbackiem z napędem na cztery koła!

Ford Focus RS trafi do pierwszych klientów na początku 2016 roku, ale zamówienia można składać już teraz. Auto w Niemczech zostało wycenione na 39 000 euro, czyli kosztuje dokładnie tyle, ile słabszy o 50 KM Volkswagen Golf R.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford Focus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy