Frankfurt 2015

Audi e-tron quattro concept - SUV przyszłości

Elektryczny SUV z zasięgiem 500 km i świetnymi osiągami. Jego seryjną wersję możemy zobaczyć już za trzy lata.

Audi e-tron quattro concept napędzane jest trzema silnikami elektrycznymi - jednym z przodu i dwoma z tyłu. Ich łączna moc to 435 KM, którą chwilowo można zwiększyć do 503 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi wtedy 800 Nm.

Przekłada się to na sportowe wręcz osiągi - sprint do 100 km/h trwa 4,6 s, natomiast prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 210 km/h.

Najciekawszą wartością jest jednak zasięg Audi e-tron quattro concept - 500 km. Jest on możliwy, dzięki wbudowanemu w podłogę akumulatorowi o pojemności 95 kWh. Jego ładowanie może odbywać się na cztery sposoby - przy użyciu prądu stałego, zmiennego, za pośrednictwem paneli słonacznych na dachu, a także indukcyjnego ładowania bezprzewodowego (Audi Wireless Charging). W tym ostatnim przypadku, samochód potrafi samodzielnie zaparkować w odpowiednim miejscu płyty ładującej. Najlepiej jest skorzystać z punktu szybkiego ładowania, pozwalającego na uzupełnienie energii elektrycznej w 50 minut.

Reklama

Audi e-tron quattro concept jest dużym samochodem - mierzy 4,88 m długości, 1,93 m szerokości i 1,54 m wysokości. Może jednak pochwalić się świetnym współczynnikiem oporu powietrza 0,25, a także (wg zapewnień producenta), świetnym prowadzeniem. Jest ono zasługą adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego, dynamicznego układu kierowniczego, a także dodatkowego układu kierowniczego, odpowiedzialnego za skręt kół tylnych.

Koncept ten może pochwalić się także nowym rodzajem świateł, wykonanych z diod organicznych (OLED). Wykorzystane zostały one zarówno w przednich jak i tylnych reflektorach i są wynikiem ciągłych prac inżynierów Audi nad nowszymi rozwiązaniami, które zastąpią obecnie stosowane Matrix LED.

Diody organiczne wykorzystano również we wnętrzu  - w technice OLED wykonano liczne ekrany we wnętrzu e-tron quattro concept. Sam kokpit przypomina bardzo te, z poprzednich koncepcyjnych Audi z serii Prologue. Największym wyróżnikiem zastosowania tego rodzaju technologii, jest możliwość stworzenia zakrzywionych ekranów. Uwagę zwracają również wyświetlacze na drzwiach o oryginalnym kształcie, które pokazują obraz z kamer zastępujących lusterka.

Ostatnią z wyróżniających się technologii, którą zastosowano w Audi e-tron quattro concept, a którą zobaczymy niedługo w produkcji seryjnej, jest system składający się z czujników radarowych, kamery wideo, czujników ultradźwiękowych i skanera laserowego. Zbierają one informacje o otoczeniu, wykorzystywane przez elektronicznych asystentów kierowcy oraz pozwalają na autonomiczne poruszanie się auta.

Audi e-tron quattro concept może wydawać się futurystyczne i odległe, ale w pełni elektrycznego, seryjnego SUVa niemiecki producent zamierza zaprezentować już za trzy lata. Natomiast większość technologii, obecnych w tym koncepcie, pojawi się w nowych modelach marki.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy