Znasz się na samochodach? O tych pewnie nie słyszałeś!

Wielkimi krokami zbliża się salon motoryzacyjny we Frankfurcie - producenci starają się zachęcić wybierających się na imprezę miłośników motoryzacji do odwiedzania ich stoisk.

Nie inaczej rzecz ma się z Oplem, który we wrześniu zaprezentuje szerokiej publiczności swój najnowszy model koncepcyjny o nazwie Monza. Samochód - jak to zwykle z autami koncepcyjnymi bywa - zapowiadać ma zamiany stylistyczne, jakie w przyszłości czekają paletę modeli niemieckiego producenta.

Miejsce prezentacji auta wybrano nieprzypadkowo - Opel był pierwszym producentem pojazdów, który zdecydował się zaprezentować swój koncepcyjny samochód na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. W 1965 roku firma zaprezentowała model o nazwie Experimental GT. Auto wywołało tak entuzjastyczną reakcję odwiedzających wystawę, że już w trzy lata później - w 1968 roku - w ofercie pojawił się niemal identyczny z prototypem Opel GT.

Reklama

W 1969 roku na IAA we Frankfurcie Opel pokazał model o nazwie CD - koncepcyjne Gran Turismo powstałe w oparciu o podzespoły Opla Diplomat. Samochód trafił ostatecznie do małoseryjnej produkcji.

Następne lata i kryzys naftowy, jaki dotknął świat w 1973 roku, wymusiły na producentach opracowanie zdecydowanie bardziej ekonomicznych pojazdów. Przedstawicielami tego trendu były dwa kolejne auta koncepcyjne zaprezentowane przez Opla.

W 1975 roku we Frankfurcie zaprezentowano prototyp o nazwie GT2. Auto miało opływową sylwetkę w kształcie klina, ciekawostką były przesuwne drzwi. We wnętrzu zamontowano kubełkowe fotele - nowością było zastosowanie wymiennych modułów z elektronicznymi wyświetlaczami (samochód miał np. komputer pokładowy).

Ważną datą w historii Opla był również rok 1981, kiedy na salonie we Frankfurcie zaprezentowano prototyp o nazwie TECH1. Nadwozie mogło się pochwalić współczynnikiem oporu aerodynamicznego wynoszącym zaledwie 0,23 - auto uznać można za prekursora debiutującej w 1986 roku Omegi A.

W 1983 roku Opel zaprezentował na IAA model Junior, który prezentował kilka ciekawych rozwiązań. Dla przykładu pokrowce foteli w łatwy sposób mogły być przeobrażone w śpiwory.

Kolejne lata również obfitowały w ważne prototypy. Za przełomowy można jednak uznać rok 2003, kiedy to we Frankfurcie zaprezentowano koncepcyjny model samochodu segmentu D, który otrzymał wówczas nazwę Insignia...

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama