Interia Drive Cup podróżuje w czasie z Auto Nostalgią

Kolejna, 8. edycja targów pojazdów zabytkowych Auto Nostalgia przeszła do historii. W miniony weekend na warszawskim stadionie PGE Narodowy zgromadzono kilkaset samochodów z różnych epok, które zabrały zwiedzających w niezwykłą podróż w czasie. Na miejscu nie zabrakło również miłośników amatorskiego ścigania z Interia Drive Cup oraz auta rywalizującego w tej serii.

Ford T na Stadionie Narodowym

Reklama

Na zwiedzających czekało kilka naprawdę wyjątkowych klasyków. Najstarszym z pośród aut zgromadzonych na stadionie był Ford T z 1916 roku. Towarzyszyły mu takie samochody jak brazylijska Puma GT, Porsche 356, będące pierwszym autem niemieckiej marki, polska Syrena 102, Francuski Citroen DS czy Buick Special na charakterystycznych oponach z białym pasem. Uwagę panów amerykańskiej motoryzacji przyciągała również kolekcja klasycznych Mustangów. Natomiast pośród japońskich muscle carów można było podziwiać przede wszystkim Toyotę Celicę GT2000 z 1978 roku i Datsuna 240Z. Nie zabrakło nawet samochodu, który nie tylko jeździ, ale i pływa, czyli niemieckiego Amphicara.

Różnica pokoleniowa Lexusa LS

Na Auto Nostalgię przybyły również nieco młodsze konstrukcje. Do niedzielnych przejażdżek zachęcały takie auta jak Lotus Esprit, Alfa Romeo Spider, Porsche 911 Turbo 996 czy Ferrari 308 GTB. Na niektórych stoiskach można było również podziwiać, jak dane modele zmieniły się na przestrzeni lat. Lexus pokazał najnowszą odsłonę flagowego modelu LS500 w wersji hybrydowej w towarzystwie egzemplarza z pierwszej generacji - LS400, natomiast ewolucję japońskich coupé prezentował grand tourer LC500. Na stoisku BMW zestawiono ze sobą model M3 E30 i jego następcę M4 F82, a w towarzystwie klasycznych Porsche stanęło najnowsze 911 Turbo S Cabrio. Zwiedzający mogli również podziwiać samochód o nietypowym napędzie - Toyotę Mirai wyposażoną w wodorowe ogniwa paliwowe.

Nostalgicznie z Interia Drive Cup

Odwiedzający Stadion Narodowy w sobotę i niedzielę mogli również zobaczyć samochody słynące z rywalizacji w motorsporcie. O historii legend rajdów i wyścigów przypominały takie auta jak Ford Sierra Cosworth oraz Lancie Delta HF Integrale i Beta Montecarlo. Na stanowisku Toyota Team Classic można było zobaczyć przygotowaną do torowej rywalizacji Toyotę Celicę GT z 1994 roku, którą zespół rywalizuje w Interia Drive Cup. Zwiedzający mieli również możliwość porozmawiania z organizatorami cyklu dla amatorów ścigania się klasykami.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje