Detroit 2007: Dla fanów driftu

Jak relacjonuje reporter INTERIA.PL, w Detroit dużym zainteresowaniem cieszy się nowy, sportowy model lexusa IS-F.

Auto bazuje na tylnonapędowym lexusie IS. Samochód wyposażono w chłodnice oleju w silniku i skrzyni biegów. Ponadto zastosowano także specjalny układ wspomagający pompę oleju w czasie szybkiej jazdy po zakrętach, gdy przeciążenia powodują jego odpływ.

Silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy ponad 400 KM jako pierwszy na świecie sprzęgnięto z ośmiostopniową (!), sportową skrzynią biegów. W trybie automatycznym skrzynia biegów działa niezwykle szybko, i przełącza poszczególne przełożenia w sposób bardzo płynny. Przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi niespełna 4,6 s. Skrzynia może tez pracować w trybie ręcznym. Wówczas biegi zmienia się łopatkami przy kierownicy, podobnymi do tych, stosowanych w Formule 1. Rozwiązanie takie pozwala zaoszczędzić sporo czasu i błyskawicznie dobierać optymalne w danej chwili przełożenie.

Za zatrzymanie tego potwora odpowiedzialne są, zaprojektowanie specjalnie dla lexusa, tarczowe hamulce firmy Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi.

W standardzie są również 19-calowe felgi ze stopów lekkich zaprojektowane dla lexusa przez BBS. Zawieszenie zostało obniżone i utwardzone specjalnie z myślą o szybkiej jeździe ulicznej i torowej.

Samochód posiada też specjalny, trzystopniowy system wspomagania dynamicznej jazdy, który pozwala na maksymalne opóźnianie hamowania przed wejściem w zakręt.

Reklama

Samochód uzupełni ofertę Lexusa na początku 2008 roku.

TUTAJ znajdziesz nasz raport specjalny poświęcony salonowi w Detroit.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | detroit
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy