Budowa autostrad

Zakopianka ma mieć dwa pasy aż do Nowego Targu!

Do 2022 r. odcinek "zakopianki" między Rdzawką a Nowym Targiem ma być dwujezdniowy. W poniedziałek minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał w Krakowie aneks do programu inwestycyjnego, który umożliwia budowę tej trasy.

Obecnie droga krajowa 47 między Rdzawką a Nowym Targiem jest w każdym kierunku jednojezdniowa. To "wąskie gardło" dla kierowców zmierzających na Podhale. Według pomiarów z 2015 r. średni ruch dobowy na tym odcinku "zakopianki" sięga 18 tys. pojazdów, a w weekendy, ferie i wakacje znacząco wzrasta.

- Myślę, że wreszcie spełnią się marzenia nie tylko krakowian i Małopolan, ale wszystkich, którzy korzystają z "zakopianki" czy zimą, czy latem. Teraz będzie można na Podhale dotrzeć płynnie - mówił minister Adamczyk.

Reklama

Planowana inwestycja przewiduje budowę ponad 16-kilometrowego odcinka drogi dwujezdniowej wraz z czterema węzłami w: Obidowej, Klikuszowej, Nowym Targu Zachód i Nowym Targu Południe. Odcinek ten będzie kontynuacją istniejącej dwujezdniowej DK 47 i połączy się z nią w Rdzawce.

Droga krajowa 47 na odcinku Rdzawka - Nowy Targ formalnie nie będzie drogą ekspresową, ale będzie spełniać jej parametry. Przetarg w trybie "projektuj i buduj" ma być ogłoszony po wakacjach. Koszt inwestycji jest szacowany na 1 mld zł. Budowa ma się zakończyć w 2022 roku.

Prace przygotowawcze do tej inwestycji trwały w latach 2008-15 i zostały przerwane. Inwestycja posiada ważną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych.

Minister Adamczyk podpisał w poniedziałek także aneks do programu inwestycyjnego, dzięki któremu możliwe będzie wybudowanie obwodnicy podkrakowskiego Zabierzowa. Będzie to w przyszłości część północnego obejścia Krakowa.

- Obwodnica będzie mieć długości ok. 10 km, będzie w całości omijała Zabierzów i Kochanów. Na odcinku wylotowym z obejścia Krakowa będzie krótki, 370 m tunel. Część obwodnicy będzie dwujezdniowa, część jednojezdniowa - mówił dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński.

Obwodnica ułatwi m.in. dotarcie do portu lotniczego w Balicach.

Ta inwestycja ma kosztować ok. 300 mln zł i zakończyć się w 2021 r. Przetarg w trybie "Projektuj i buduj" będzie ogłoszony po wakacjach.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy