Budowa autostrad

Za 13 mln zł będą wszystko wiedzieć o drogach

Niemal 13 mln zł kosztowała budowa nowego Laboratorium Drogowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, które powstało przy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Zadaniem laboratorium jest kontrola budowanych dróg na różnych etapach inwestycji.

W piątek nowe laboratorium zaprezentowano dziennikarzom. Jak powiedział zastępca dyrektora ds. technologii wrocławskiego oddziału GDDKiA Arkadiusz Polecki, w skład Laboratorium Drogowego wchodzi sześć pracowni. "To pracownie betonów i materiałów wiążących, nawierzchni asfaltowych, gruntów i geotechniki, kruszyw i diagnostyki nawierzchni" - wyliczył.

Reklama

W każdej z tych pracowni znajduje się specjalistyczna aparatura do badania poszczególnych materiałów wykorzystywanych do budowy dróg. Sprawdzana jest na przykład odporność nawierzchni betonowych na nacisk, czy ścieralność warstw wierzchnich dróg.

Jak wyjaśnił rzecznik wrocławskiego oddziału GDDKiA Michał Radoszko, zadaniem laboratorium jest dbanie o jakość inwestycji prowadzonych przez GDDKiA na różnych etapach ich realizacji. "Od przygotowania inwestycji, przez jej realizację, po monitorowanie jej eksploatacji" - mówił.

Laboratorium nadzoruje całą sieć dróg krajowych i autostrad administrowanych przez GDDKiA na Dolnym Śląsku. Badaniom poddawane są wszystkie nowobudowane, przebudowywane i remontowane drogi krajowej i autostrady.

W całym kraju GDDKiA ma 16 takich laboratoriów. W 2012 r. zbadano w nich prawie 69 tys. próbek nawierzchni drogowych.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje