Budowa autostrad

Trasa S17 dłuższa o 13 km

Tuż przed wigilią został oddany do ruchu kolejny, piąty w tym roku, odcinek drogi S17. Fragment o długości 13 km łączy koniec obwodnicy Kołbieli z początkiem obwodnicy Garwolina. Dzięki temu kierowcy wybierający się z Warszawy w stronę granicy z Ukrainą (przejście Hrebenne) mają już do dyspozycji blisko 155 km dwujezdniowej trasy S17.

W nieco ponad pół roku kierowcy podróżujący pomiędzy Warszawą i przejściem granicznym w Hrebennem zyskali aż pięć fragmentów nowo budowanej trasy ekspresowej S17. To ważna arteria, która zastępuje jednojezdniową drogę DK17, łączącą aglomerację warszawską z Lubelszczyzną. 23 grudnia został udostępniony najnowszy odcinek ekspresówki pomiędzy obwodnicą Kołbieli i obwodnicą Garwolina. Dzięki temu jadąc w kierunku granicy można korzystać ze 155-kilometrowego dwujezdniowego odcinka - od obwodnicy Kołbieli do węzła Piaski Zachód.

Udostępniony odcinek S17 pozwala zaoszczędzić czas jazdy i wraz z już wybudowanymi zwiększa bezpieczeństwo podróży. W miejscu dotychczasowych skrzyżowań DK17 z drogami lokalnymi pojawiły się wiadukty umożliwiające bezkolizyjny przejazd nad trasą ekspresową. Ponadto z myślą o ruchu lokalnym została wybudowana droga równoległa, tzw. autobusowa, którą można dojechać do węzłów na S17. W ramach inwestycji powstała również droga serwisowa zapewniająca dojazd do pól, a także kładka dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz wiadukty nad liniami kolejowymi Skierniewice-Łuków i Krusze-Pilawa.

Reklama

Nawierzchnia trasy głównej wykonana została z betonu cementowego. Inwestycję przygotowała firma Budimex, koszt realizacji robót budowlanych wyniósł ok. 290 mln zł. Całość prac związanych przygotowaniem i wykonaniem inwestycji, obejmująca m.in. prace projektowe, badania.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy