Budowa autostrad

Ruszył remont autostrady A4. Utrudnienia przez 2 tygodnie

W piątek rano ruszył remont opolskiego odcinka autostrady A4. Prace rozpoczęły się na węźle Prądy. Po 12 latach użytkowania wymienionych zostanie 11 km nawierzchni. Prace potrwają trzy tygodnie. Drogowcy ostrzegają przed utrudnieniami w ruchu.

Rzecznik opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Michał Wandrasz podał, że w weekend wykonawca prac sfrezuje wierzchnią warstwę drogi i ułoży ją na nowo.

"W związku z robotami ruch na węźle Prądy będzie utrudniony i możliwe jest tworzenie się zatorów na wjeździe i przy zjeździe z autostrady" - ostrzegł Wandrasz. "Dlatego apelujemy do kierowców, aby w miarę możliwości starali się omijać w czasie weekendu węzeł Prądy i korzystali z innych zjazdów autostradowych oraz z dróg alternatywnych, np. drogi krajowej numer 94. Od niedzieli rano utrudnienia pojawią się także na węźle Dąbrówka" - powiedział rzecznik GDDKiA w Opolu.

Reklama

Również w niedzielę rano zaczną się prace na 7,5-kilometrowym odcinku autostrady pomiędzy węzłami Prądy i Dąbrówka w kierunku Katowic. "Na czas trwania remontu ruch pojazdów skierowany będzie na drugą nitkę i będzie się tam odbywał w dwóch kierunkach" - podał Wandrasz.

Remont południowej nitki autostrady A4 prowadzącej w stronę Katowic dotyczy właśnie odcinka między węzłami Prądy i Dąbrówka. Prace obejmą wspomniane 7,5 km jezdni oraz ponad 3,5 km wjazdów, zjazdów i dojazdów na węzłach. GDDKiA zapewnia, że utrudnienia związane z pracami potrwają maksymalnie około trzech tygodni.

Aby remont trwał jak najkrócej i był jak najmniej uciążliwy dla użytkowników, GDDKiA zobowiązała wykonawcę, by prowadził prace przez całą dobę, także w soboty i niedziele. Na prace na jezdni przewidziano 10 dni, a na węzłach po 4 dni, przy czym prace na poszczególnych odcinkach mogą być - w miarę możliwości - wykonywane równolegle, co skróci łączny czas remontu.

Podczas prac remontowych usunięte zostanie 5 centymetrów zniszczonej górnej warstwy jezdni na całej jej szerokości, łącznie z pasem awaryjnym. W to miejsce ułożona zostanie nowa warstwa ścieralna. Łącznie do wymiany będzie około 120 tys. metrów kwadratowych nawierzchni SMA (masa mineralno-asfaltowa). Remont obejmuje również naprawę spękań, wymianę dylatacji bitumicznych i wykonanie oznakowania. Z rozbiórek starej nawierzchni wywiezionych zostanie ponad 14 tys. ton gruzu.

Na 5-centrymetrową nową warstwę zużytych zostanie prawie 15 tys. ton masy asfaltowej. Nawierzchnia w miejscach wymiany warstwy wiążącej zostanie zabezpieczona przed spękaniami siatką z geokompozytów.

Przetarg na remont A4 wygrała firma Skanska. Wartość kontraktu wynosi ok. 7,3 mln zł.

Opolski odcinek A4 jest użytkowany już od 12 lat. Do tej pory wykonywano na nim jedynie remonty cząstkowe.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy