Budowa autostrad

Otwarto pierwszy odcinek obwodnicy Wrocławia

Pierwszy, ponadośmiokilometrowy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia łączący miejscowości Łany i Siechnice, został w piątek udostępniony kierowcom. Cała 38-kilometrowa trasa będzie prawdopodobnie gotowa w 2017 r.

W ciągu oddanego do ruchu fragmentu obwodnicy znajduje się most na Odrze o długości 286 metrów, dwie przeprawy na rzece Oława, dwie estakady oraz dwupoziomowe skrzyżowanie w Siechnicach, a także wiadukt drogowy nad ul. Odrzańską w Łanach oraz 15 przejść dla zwierząt. Dzięki inwestycji, z Łanów do Siechnic można przejechać drogą trzykrotnie krótszą, niż do tej pory.

Marszałek województwa dolnośląskiego Rafał Jurkowlaniec podkreślił, że oddany do użytku odcinek trasy był najtrudniejszym etapem budowy obwodnicy. "Wybudowano tu mosty na Odrze i Oławie oraz estakady i wiadukty, które powstały na trudnych terenach zalewowych" - mówił Jurkowlaniec.

Reklama

Dodał, że budowa obwodnicy symbolizuje rozmach inwestycyjny na Dolnym Śląsku i dobre wykorzystanie środków unijnych. "Kilka miesięcy temu otworzyliśmy most w Ciechanowie, który połączył powiat górowski z powiatem lubińskim. W czerwcu zostanie otwarty most łączący Bogatynię, Sieniawkę i niemieckie Zittau, a jesienią planujemy otwarcie mostu w Brzegu Dolnym, który połączy powiaty średzki z wołowskim" - wyliczał marszałek.

Budowa ponadośmiokilometrowego odcinka obwodnicy kosztowała przeszło 346 mln zł. Inwestycja została sfinansowana z budżetu województwa dolnośląskiego oraz środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013. Wsparcie unijne wyniosło ponad 162 mln zł.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Wrocławia Bielany-Łany-Długołęka, która ma połączyć autostradę A-4 z drogą ekspresową S-8, podzielona została na cztery etapy. W 2014 r. ma zostać otwarty drugi odcinek łączący Siechnice i Żerniki Wrocławskie. Prace na tym odcinku ruszyły na przełomie sierpnia i września 2012 r., ich koszt to blisko 115 mln zł.

Z kolei odcinki Żerniki Wrocławskie - Bielany Wrocławskie i Łany - Długołęka nadal są w fazie projektowania, a koszt każdego z nich oszacowano wstępnie na ok. 170 mln zł. Dolnośląski Urząd Marszałkowski liczy, że budowa całej Wschodniej Obwodnicy Wrocławia zakończy się w 2017 r.(

PAP
Dowiedz się więcej na temat: obwodnica Wrocławia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy