Budowa autostrad

Oddano do ruchu drugi odcinek drogi S17. Ma 24 km

Nowy, prawie 24-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S-17 Kurów - Jastków został we wtorek otwarty dla ruchu pojazdów. Trasa została wybudowana obok dotychczasowej drogi. Jej budowa kosztowała 785 mln zł.

Nowy, prawie 24-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S-17 Kurów - Jastków został we wtorek otwarty dla ruchu pojazdów. Trasa została wybudowana obok dotychczasowej drogi. Jej budowa kosztowała 785 mln zł.

"Kierowcy wjechali na nową trasę niedługo po godzinie dwunastej" - powiedział rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Nalewajko.

Prawie 24-kilometrowy odcinek drogi S-17 Kurów-Jastków wybudowany został obok istniejącej trasy krajowej. Wybudowano cztery węzły drogowe oraz 57 odcinków dróg dojazdowych o łącznej długości ponad 38 kilometrów. Wzniesiono siedem mostów i 13 wiaduktów, powstało 31 przejść dla zwierząt. Zbudowano szczelny system odwodnienia drogi o łącznej długości 16,5 kilometra wraz z 12 zbiornikami retencyjnymi, ponieważ przebiega ona nad zbiornikiem wód podziemnych.

Reklama

Łączna wartość całego zadania, wraz z wykupem gruntów, pracami projektowymi i nadzorem, wyniosła około 785 mln zł. Wykonawcą prac budowlanych było konsorcjum polsko-portugalskie z firmą Mota-Engil Polska Central Europe w Krakowie, jako liderem oraz partnerami: MotaEngil Engenharia e Construcao (Portugalia), Przedsiębiorstwem Robót Drogowych w Lubartowie, Komunalnym Przedsiębiorstwem Robót Drogowych w Lublinie i Przedsiębiorstwem Robót Drogowych w Puławach.

W niedzielę jako pierwsi nową trasą - przed jej otwarciem dla ruchu samochodów - mogli przejechać rowerzyści. Była to jedyna okazja, gdyż po drogach ekspresowych rowerzyści, pojazdy wolnobieżne, zaprzęgi konne i piesi nie mogą się poruszać. Nalewajko powiedział, że według szacunków, z propozycji skorzystało kilkuset rowerzystów.

Odcinek Kurów-Jasków to jedno pięciu zadań, na jakie podzielona została budowa 67-kilometrowego fragmentu drogi S-17 Kurów-Lublin-Piaski. Droga ta jest częścią trasy prowadzącej z Warszawy przez Lublin do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem.

Gotowy jest już także odcinek Lublin-Piaski, przy czym wciąż obowiązuje tam ograniczenie do 90 km/h, a przy wiaduktach - do 70 km/h. Pozostałe trzy odcinki, w tym obwodnica Lublina, mają być udostępnione kierowcom w przyszłym roku.

Koszt całej inwestycji wynosi blisko 3,4 mld zł, w tym dofinansowanie z unijnego programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - 2,4 mld zł.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy