Budowa autostrad

Obwodnicy Wielunia otwarta. Kosztowała 177,9 mln złotych

Blisko 178 mln zł netto kosztowała budowa ponad 13-kilometrowej obwodnicy Wielunia, którą oficjalnie otwarto w czwartek. Nowa trasa, która omija miasto od strony północnej, jest fragmentem drogi krajowej 74 - dawniej DK 8.

Nowa droga ma długość 13,2 km i omija Wieluń od północy. Obwodnica biegnie przez teren powiatu wieluńskiego: (gminy Czarnożyły i Wieluń) i jest drogą klasy "GP" (główna ruchu przyśpieszonego) o przekroju jednojezdniowym 2+1 (naprzemiennie wyznaczone pasy ruchu, dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym).

Jezdnia ma nawierzchnię bitumiczną o szerokości 12,4 metra: 3 pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy, co daje 10,5 metra, wraz z obustronnymi opaskami (po 0,7 metra każda + 0,5 metra).

W ramach budowy powstały trzy węzły drogowe; "Biała"(początek obwodnicy od strony zachodniej), "Raczyn" (skrzyżowanie dk74j i dk45) oraz "Jodłowiec" (początek obwodnicy od strony wschodniej), 9 wiaduktów ( w tym 1 nad przejściem dla zwierząt), 8 mostów i 2 przejazdy gospodarcze, które także będą pełniły rolę przejść dla zwierząt.

Reklama

W ramach inwestycji wyremontowano także odcinki dróg poprzecznych, przeciętych przez nową trasę i wybudowano około 11,3 km dróg dojazdowych obsługujących tereny przyległe.

Całkowita wartość kontraktu, to blisko 177,9 mln złotych.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy