Budowa autostrad

Nowe drogi nie leżą na półkach w sklepie

W okolicach miejscowości Walichnowy ruszyła w sobotę budowa pierwszego odcinka drogi ekspresowej S8 w Łódzkiem. Inwestycja ma kosztować prawie 118 mln zł i będzie finansowana ze środków unijnych.

Węzeł Walichnowy to pierwszy z dziewięciu odcinków S8 realizowanych przez łódzki oddział GDDKiA. Całość - od węzła Walichnowy do węzła Łódź-Południe na autostradzie A1 - będzie miała 113 km długości. Realizacja tej inwestycji wyceniana jest na ok. 5 mld zł.

Reklama

Zdaniem ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka rozpoczęcie budowy to ważny moment dla mieszkańców regionu. Jego zdaniem, ta inwestycja to szansa na rozwój południowo-zachodniej części województwa łódzkiego, szansa na nowe miejsca pracy i powstanie centrów logistycznych.

"To także szansa dla mieszkańców Dolanego Śląska, bo dzięki drodze ekspresowej S8 bardzo szybko dojadą do węzła autostrad A1 i A2 w okolicach Łodzi a później pojadą do Warszawy" - mówił minister w rozmowie z dziennikarzami.

Zwrócił uwagę, że obecnie kończy się budowa autostrady A8 będącej częścią obwodnicy Wrocławia. Jak dodał, premier zdecydował, że ten odcinek autostrady nie będzie płatny dla samochodów osobowych.

Grabarczyk zaznaczył, że przygotowanie budowy drogi wymaga wysiłku wielu instytucji. "Nowe drogi nie leżą na półkach w sklepie. Drogi trzeba przygotować, wykupić działki, przygotować decyzję środowiskową, zaprojektować, uzyskać pozwolenie na budowę i rozstrzygnąć przetarg. Od wbicia szpadla trzeba około dwóch lat, aby powstała droga, po której można będzie jeździć" - powiedział.

Prace przy budowie węzła Walichnowy, który ma mieć nawierzchnię betonową, mają trwać kilkanaście miesięcy. Zakończenie robót zaplanowano na marzec 2013 roku. Cała S8 ma być gotowa na przełomie 2013 i 2014 r.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: S8 | Nie | w

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje