Budowa autostrad

Kolejny krok ku budowie drogi S16 na Mazurach

Budowa odcinka drogi S16 w kierunku Mazur na odcinku Borki Wielkie -Mrągowo oraz obwodnicy Mrągowa w ciągu drogi 59 ma zapewnione finansowanie. Minister Infrastruktury zatwierdził Program Inwestycji - podał w czwartek wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki.

Były wiceminister infrastruktury i budownictwa, a obecnie członek zarządu PKP Telkol Jerzy Szmit podkreślił na konferencji prasowej w Olsztynie, że 17-kilometrowy odcinek drogi Borki Wielkie - Mrągowo wraz z budową obwodnicy Mrągowa w ciągu drogi 59 to kluczowy fragment.

Przypomniał, że od wielu lat zabiegano o budowę ostatniego przed Mrągowem fragmentu drogi dwujezdniowej. "Inwestycja oznacza znacznie lepszą komunikację do miast na północnym wschodzie województwa warmińskiego - mazurskiego: Giżycka, Kętrzyna i Węgorzewa" - dodał.

Reklama

Doradca ministra infrastruktury Paweł Czemiel podkreślił, że obecnie duże inwestycje infrastrukturalne: drogowe i kolejowe prowadzone są w Polsce północnowschodniej, podczas gdy jeszcze kilka lat temu duże budowy dotyczyły wyłącznie dużych ośrodków. Jak podał, wartość inwestycji drogowych prowadzonych na Warmii i Mazurach, czyli budowa S7, S16 i S51, sięgają kwoty 8 mld zł.

Jak podał dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Olsztynie Mirosław Nicewicz, obecnie odcinek Borki Wielkie - Mrągowo znajduje się na etapie przygotowywania dokumentacji. Szacunki wskazują, że koszt budowy trasy może wynieść 567 mln zł.

Pod koniec kwietnia zakończą się trwające od 2017 r. prace nad koncepcją programową odcinka drogi. Dzięki temu w sierpniu tego roku można będzie ogłosić przetarg na projekt i budowę fragmentu trasy. Będzie ona miała długość 17 kilometrów - 12,9 km w ciągu drogi S 16 oraz 4,1 km w ciągu drogi krajowej 59 (obwodnica Mrągowa). Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej.

Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa będzie miała fragmentami po jednym i dwóch pasach w każdą stronę. Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy