Już za rok tak będzie wyglądał wjazd do Zakopanego!
Już za rok do użytku kierowców zostanie oddany węzeł drogowy w Poroninie. 10 października została podpisana umowa z wykonawcą robót budowlanych. Jedna z kluczowych inwestycji dla Podhala i całego regionu, o którą od lat zabiegały władze Małopolski będzie kosztować prawie 47,6 mln zł.
W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki (DK 47) z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961) - powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47).
Nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.
W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 zostanie wybudowane rondo, powstaną też dwa mosty - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza w Zakopanem (droga gminna K42010) - powstanie tam bezpieczne skrzyżowanie z wyspą lub pasem dzielącym na wlocie.
Inwestycja została wpisana do wynegocjowanego przez władze Małopolski Kontraktu Terytorialnego. Porozumienie w sprawie sposobu realizacji i finansowania budowy węzła podpisali w Poroninie w sierpniu ub. r. w trakcie wyjazdowego posiedzenia rządu Ewy Kopacz w Małopolsce ówczesny marszałek Marek Sowa oraz członek zarządu Jacek Krupa.
Inwestorem całego zadania jest Województwo Małopolskie. Roboty budowlane finansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy. Wykonawcą węzła jest konsorcjum firm Banimex i Eurovia.