Przejdź do głównej części strony

× m.interia.pl

Korzystasz z urządzenia mobilnego? Wybróbuj wersję Interii,
zaprojektowaną specjalnie dla Twojego urządzenia.

Autostrady w Polsce

Decyzja o przyznaniu Polsce i Ukrainie organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku z punktu widzenia polskich kierowców była przełomowym momentem. Do Euro powstać miało przeszło 960 km nowych autostrad i aż 2200 km dróg ekspresowych. Tymczasem żadna z autostrad (A1, A2, A4) nie jest wciąż gotowa.

×

Treść dostępna również w wersji mobilnej
na m.interia.pl oraz w aplikacjach na iOS i Android

Co dalej z autostradą A1? Kiedy do Katowic?

Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

"Puls Biznesu" informuje, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad , będzie przekonywać Eurostat, by trasy do Katowic nie wliczać w dług publiczny.

Budowa autostrady A1 / Fot: Andrzej Iwańczuk
Budowa autostrady A1 / Fot: Andrzej Iwańczuk /REPORTER

Jeśli się uda, zielone światło dostaną też inne projekty Partnerstwa Publiczno-Prywatnego - czytamy w gazecie.

"Puls Biznesu" wyjaśnia, że partnerstwo miało być lekiem na kryzys, a inwestycje w tym modelu miały zastąpić wygasające kontrakty finansowane przez instytucje rządowe. Niestety marzenia zniweczył Eurostat, który zalecił wliczać PPP w dług i w deficyt publiczny. Zniszczył tym samym plany Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która w ramach partnerstwa chciała zbudować trasę A1 Tuszyn-Pyrzowice.

Teraz - jak czytamy w "Pulsie Biznesu" - dyrekcja podejmuje próbę, by przekonać Eurostat do niewliczania A1 w budżetowe zobowiązania. Dziś w Luksemburgu odbędzie się spotkanie w tej sprawie. "Zaproponujemy do realizacji w PP krótszy odcinek oraz skrócimy okres trwania koncesji" - mówi gazecie szef GDDKiA Lech Witucki.

Źródło informacji: IAR

Więcej o:
puls,
z,
co dalej

Ankieta

Która inwestycja jest najważniejsze?




Która inwestycja jest najważniejsze?

Dziękujemy. Twój głos został już zarejestrowany
WYNIKI

Dokończenie budowy A4 do wschodniej granicy

 
23%

Wybudowanie A2 do wschodniej granicy

 
11%

Wybudowanie A1 od morza do granicy południowej

 
66%Głosów: 9133

Zagłosuj w innych ankietach »


Skomentuj artykuł: Autostrady w Polsce

Wasze komentarze (23)

Dodaj komentarz

~dominika -

parę lat temu wycieli las pod autostradę, las już odrósł a autostrady dalej nie ma!

~debil -

Co tam autostrada. Krzyż ważniejszy.

~karlik_hanys_UPR -

A1 do Katowic? Najbliżej to przez Piekary Śląskie i Bytom będzie przebiegać. Katowice to jeszcze spory odcinek od tych miast.

~gość -

warszawce zaczyna się śpieszyć do Wisły na weekend - s8 do piotrkowa już wyremenotowana ... interes kraju nieważny

~Jasiek -

Autostrada północ-południe nie interesuje, jak wiadomo naszych sąsiadów (a może nawet interesuje ich "negatywnie"), a to oni decydują co i jak będzie - To kolejny dowód. Może Angole maja rację ze trzeba z tej Uni uciekać?

~hanys -

Lotnisko Katowice-Pyrzowice musi miec połączenie z autostradą od północy tak żeby centralna Polska mogła korzystac z tego lotniska w ten sposób Nasze lotnisko bedzie w przyszłości obsługiwac najwięcej pasażerów!

~cieśla -

Tak ,a gdzie mają szukać swoich zaległych pensji budowlanicy A2,czemu GDDKiA niechce nam pomóc ,firma zatrudniona na a2 nie wypłaca pensji ,za co żyć idą święta

~olomanolo -

Ale A1 nigdy nie dotrze do Katowic bo tam nie jest planowana. A1 przebiega od ( bedzie przebiegała ) od strony Częstochowy przez Piekary , Bytom do Gliwic i tam się łączy z A4 ( tam można zjechać do Katowic ) a sama A1 biegnie w kierunku Czech.

~darojg -

a czy szefem TPsa też nie jest jakiś Witucki

~Ślązak -

Wszyscy się bójcie unii a tak naprawdę teraz dopiero wszyscy pożalujemy że w niej jesteśmy. Polska jest krajem samowystarczalnym tylko nikomu nie chce się robić. Podziękujmy wszystkim głosujących.