Toyota GR 86 pojedzie wirtualnie jak GR Supra i GR Yaris

Toyota zaprezentowała nowy model z linii GR - GR 86, który jest następcą kultowego już GT86. Stylowe coupe z napędem na tył i silnikiem typu bokser będzie dostępne także w grze Gran Turismo Sport, gdzie spory sukces odniosły już GR Supra i GR Yaris.

Toyota od lat aktywnie wspiera działania w e-motorsporcie, a także łączy świat realny z wirtualnym w dziedzinie swoich samochodów o sportowym charakterze. Dla japońskiego koncernu to ważna część działalności, a wrażenia z jazdy od milionów graczy z całego świata trafiają do inżynierów aut drogowych. Pod szyldem Gazoo Racing wspierana jest też wirtualna rywalizacja - Toyota partneruje cyklowi eSports WRC Championship, a w grze Gran Turismo Sport organizowała rozgrywki za kierownicą GR Supry i GR Yarisa.

Dwa pierwsze globalne modele od Toyota Gazoo Racing odniosły niesamowity sukces w świecie wirtualnym. Około 1,3 mln graczy kupiło ten model w Gran Turismo Sport na konsole PlayStation, 530 tys. osób zostało właścicielami GR Yarisa, który w grze dostępny jest od 2020 roku. W połowie 2021 roku także do wirtualnej linii GR dołączy kolejny sportowy samochód Toyoty - GR 86. Co więcej, samochód będzie też wykorzystywany w cyklu Toyota Gazoo Racing GT Cup 2021, czyli pucharze, który wyłoni najszybszego kierowcę aut z linii GR.

Reklama

GR 86 oficjalnie zaprezentowany

Toyota GR 86 miała światową premierę na początku kwietnia. To następca kultowego już modelu GT86, który zapoczątkował usportowienie gamy modelowej japońskiego koncernu. Silnik bokser o nisko położonym środku ciężkości, napęd na tył, niska masa i manualna skrzynia biegów - to była recepta na samochód, który gwarantował frajdę z jazdy. I tej koncepcji Toyota pozostała wierna w nowym modelu.

GR 86 będzie miał nieco większy silnik (pojemność 2,4 l), który zaoferuje lepsze osiągi. Do tego, poprawiono sztywność nadwozia i zawieszenie, dzięki czemu prowadzenie auta jest jeszcze bardziej angażujące. Aluminiowe elementy nadwozia mają sprawić, że masa auta pozostanie niska - to kolejny aspekt tak ważny w autach o sportowym charakterze. A GR 86 ma być najlżejszym czteromiejscowym coupe w segmencie.

Sportowych akcentów nie brakuje we wnętrzu. Mięsista kierownica, manualna skrzynia biegów, dźwignia mechanicznego hamulca ręcznego, sportowe fotele - to kolejne auto ze znaczkiem Toyoty stworzone z myślą o kierowcy. Na zewnątrz dochodzą do tego 18-calowe koła, dwie końcówki układu wydechowego, a także elementy aerodynamiczne z przodu i na bocznych panelach, które wywodzą się z motorsportu.

Toyota GR 86 jest trzecim globalnym modelem z linii GR w gamie Toyoty. W 2019 roku zaprezentowano GR Suprę, a rok później GR Yarisa.

***

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy