Puchar Seicento na Rajdzie Rzeszowskikm

Rajd Rzeszowski był trzecią z sześciu zaplanowanych w roku 2002 eliminacji Pucharu Fiata Seicento, organizowanego przez Fiat Auto Poland przy wsparciu FL Poland i Fiat Bank Polska. Na drogach wokół Połomii, Kamborni i Przysietnicy rozstrzygnęły się losy klasyfikacji na półmetku pucharowych rozgrywek. Na starcie w Rzeszowie stanęła rekordowa w tym roku liczba ośmiu załóg, zgłoszonych do Pucharu Fiata Seicento.


Rajd Rzeszowski był trzecią z sześciu zaplanowanych w roku 2002 eliminacji Pucharu Fiata Seicento, organizowanego przez Fiat Auto Poland przy wsparciu FL Poland i Fiat Bank Polska. Na drogach wokół Połomii, Kamborni i Przysietnicy rozstrzygnęły się losy klasyfikacji na półmetku pucharowych rozgrywek. Na starcie w Rzeszowie stanęła rekordowa w tym roku liczba ośmiu załóg, zgłoszonych do Pucharu Fiata Seicento.

Do zawodników, których oglądaliśmy w poprzednich rundach dołączył duet Białowąs Olak. Jednak już na początku imprezy szeregi uczestników Pucharu nieco się przerzedziły. Pierwszej próby sportowej nie pokonał z powodu awarii technicznej wicelider klasyfikacji Paweł Zych. Kłopoty z linką gazu mieli Paweł Stefaniuk z Piotrem Ziarko, dotarli do mety dzięki wielkiemu uporowi, pchając samochód na ostatnim kilometrze.

Z przygodami na drugim odcinku specjalnym podróżowała także załoga Bocheński Rozwadowski. Walka o prowadzenie jak zwykle była bardzo zacięta. Każdy z trzech odcinków specjalnych pierwszego etapu Rajdu Rzeszowskiego padł łupem innej załogi. Po podsumowaniu czasów okazało się, że liderami po pierwszym dniu imprezy zostali bracia Wilkoszowie, którzy nie wygrali ani jednej próby sportowej! Ten zaskakujący rezultat był wynikiem bardzo równej jazdy i trzykrotnie osiągniętych, drugich lokat. Wyprzedzili oni Tomasza i Aleksandrę Dąbrowskich o zaledwie 10,3 sekundy i załogę Białowąs Olak o 21,2 sekundy

Reklama

Drugi dzień imprezy był nie mniej dramatyczny. Już na pierwszym odcinku specjalnym drugiego etapu załoga Wilkosz Wilkosz straciła prowadzenie na rzecz małżeństwa Dąbrowskich. Taka sytuacja utrzymała się do ostatniego odcinka specjalnego. W międzyczasie trwała zacięta walka o dalsze lokaty. Dariusz Grudniewski wpadł do rowu, ale mimo uszkodzeń próbował dojechać do mety. Z kolei załoga Klimiuk Ciunel uszkodziła zawieszenie. Bardzo dobrze radziła sobie debiutująca w tegorocznym Pucharze załoga Białowąs Olak, ale zmuszona była wycofać się z rajdu na OS 7. Kiedy wydawało się, że losy Pucharu Fiata Seicento podczas tegorocznego Rajdu Rzeszowskiego zostały rozstrzygnięte na korzyść załogi Dąbrowska Dąbrowski, prowadzącej przed ostatnią, dziewiątą próbą sportową aż 24 sekundami, ostro zaatakowali bracia Wilkoszowie. Ostatni odcinek specjalny wygrali o 32 sekundy i zwyciężyli w trzeciej eliminacji Pucharu Fiata Seicento 2002.

Przespałem pierwszy odcinek specjalny drugiego etapu powiedział na mecie zwycięzca. Na szczęście rehabilitacja podczas OS 9 była wspaniała. W sumie jechało się dobrze, miałem jedynie kłopoty z zawieszającym się czujnikiem oleju. Wymienialiśmy także uszkodzoną półoś napędową. Ta wygrana pozwoli nam podwyższyć lokatę w punktacji łącznej Pucharu Fiata Seicento.

Na Rajdzie Rzeszowskim jesteśmy po raz trzeci dodaje pilot zwycięskiej załogi bardzo podoba się nam ta impreza. To taki Rajd Wisły, tylko trochę lepszy. Niezła jest też organizacja. Będziemy mile wspominać Rzeszów, bo udało nam się wygrać tutaj pucharową klasyfikację.

Rajd Rzeszowski, trzecia eliminacja Pucharu Fiata Seicento, przeszedł do historii. Zawodnicy są już myślami przy kolejnej rundzie pucharowych rozgrywek Rajdzie Wisły, który zostanie rozegrany 6. 09. 2002 r.

KLASYFIKACJA PUCHARU PO III ELIMINACJI

1.Paweł Stefaniuk 63 pkt.

2.Robert Wilkosz 63 pkt.

3. Maciej Bocheński 54 pkt.

4. Tomasz Dąbrowski 54 pkt.

5. Paweł Zych 41 pkt.

6. Dariusz Grudniewski 38 pkt.

7. Bogumił Klimiuk 30 pkt.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiat Bank | losy | Fiat | Fiata | załoga | rajd | Puchar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy