Polska załoga w Mini przed rajdowym klasykiem

Michał Kościuszko z pilotem Maciejem Szczepaniakiem (Mini Cooper WRC) jako jedyna polska załoga w sezonie 2013 wystartują we wszystkich trzynastu rundach rajdowych, samochodowych mistrzostw świata. Rywalizację rozpoczynają od prestiżowego Monte Carlo.

Michał Kościuszko z pilotem Maciejem Szczepaniakiem (Mini Cooper WRC) jako jedyna polska załoga w sezonie 2013 wystartują we wszystkich trzynastu rundach rajdowych, samochodowych mistrzostw świata. Rywalizację rozpoczynają od prestiżowego Monte Carlo.

Polacy zgłoszeni w kategorii WRC Team otrzymali 12. numer startowy.

81. Rajd Monte Carlo, pierwsza runda mistrzostw świata, zostanie rozegrany w dniach 15-20 stycznia. Monte Carlo jest najstarszą imprezą motorową na świecie. Przez większość kierowców uważany jest za jeden z najtrudniejszych ze względu na panujące o tej porze roku warunki atmosferyczne.

Monte Carlo to... oponiarska ruletka. Zdarza się, że na jednym odcinku specjalnym nawierzchnia zmienia się kilka razy, właściwy dobór ogumienia decyduje o sukcesie. Osiemnaście odcinków specjalnych o długości 465 km prowadzi w większości po krętych górskich drogach. Z jednej strony trasy ograniczone są blokami skalnymi, z drugiej barierami, za którymi widać kilkusetmetrowe przepaście.

Reklama

"Start w Rajdzie Monte Carlo i to w najwyższej kategorii WRC, jest dla mnie spełnieniem marzeń i realizacją kolejnego kroku w karierze. +Królewska+ klasa WRC to tak, jak F1 w wyścigach. Będzie to mój debiut w mistrzostwach świata samochodem najwyższej kategorii. Pięć dni zmagań ze światową czołówką kierowców rajdowych w ekstremalnych warunkach, od deszczu po śnieg i oblodzone trasy, to prawdziwe wyzwanie, poprzeczka jest zawieszona bardzo wysoko. Teraz najważniejsze to dobrze wybrać opony" - powiedział Kościuszko, który w czwartek pojechał na testy samochodu.

W tym roku organizatorzy odwołali ceremonię honorowego startu, zaplanowaną na wtorek 15 stycznia, która miała się tradycyjnie odbyć na Polach Marsowych w Valence. W stolicy francuskiego regionu Drome, gdzie znajdował się będzie także park serwisowy rajdu, zawsze zjawiały się tłumy kibiców, którzy podziwiali samochody i ich kierowców.

Start honorowy będzie zastąpiony sesją autografów z udziałem czołowych kierowców. Spotkanie kibiców z załogami rozpocznie się o godzinie 18.30 i potrwa około godziny.

Próby sportowe rozpoczną się 16 stycznia od dwukrotnie pokonanych odcinków Le Moulinon-Antraigues (36,87 km) i Burzet-St Martial (30,48 km). W czwartek 17 stycznia zawodnicy przejadą trzy odcinki specjalne pokonywane w dwóch pętlach: Labatie D'Andaure-Lalouvesc (19 km), St Bonnet-St Julien-St Bonnet (25,22 km) i Lamastre-Gilhoc-Albousserie (21,66 km).

W piątek 18 stycznia zostaną rozegrane trzy odcinki specjalne: St Jean en Royans-La Cime du Mas (32,8 km), St Nazaire le Desert-La Motte Chalancon (21,8 km) i Sisteron-Thoard (36,3 km), po przejechaniu których załogi zjadą do Parc Ferme w Monako.

Następnego dnia na trasę pięciu ostatnich odcinków specjalnych wyjedzie 60 najszybszych załóg, które pojadą trzy odcinki Col-de Turini (Le Moulinet-La Bollene, 23 km) - z których dwa rozegrane zostaną w nocy - oraz dwa Col St Roch (Lantosque-Luceram, 19 km) - jeden dzienny i jeden nocny.

Uroczystość zakończenia rajdu zaplanowano tradycyjnie na Place du Palais w Monako w niedzielę 20 stycznia o godzinie 11 czasu lokalnego.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Mini Cooper
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy