Pirelli wraca do rajdowych mistrzostw świata

Po rocznej przerwie w sezonie 2017, firma Pirelli wraca od przyszłego roku do Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). To seria, w której włoski producent był obecny od inauguracyjnego sezonu 1973, zdobywając przez lata 181 zwycięstw i 25 tytułów mistrza świata.

Reklama

Pirelli

homologowało nowe produkty do najnowszej specyfikacji samochodów WRC oraz do

niższej kategorii WRC-2, podnosząc osiągi oraz poziom wytrzymałości zarówno na

asfalcie, jak i na szutrze.

Ponadto

od przyszłego sezonu firma Pirelli zostaje wyłącznym dostawcą opon do cyklu

Junior WRC: serii przeznaczonej dla kierowców urodzonych po 1 stycznia 1989

roku i startujących identycznymi Fordami Fiesta klasy R2. Zwycięzca

otrzyma nowiutkiego Forda Fiestę R5 razem z pakietem składającym się z opon,

paliwa i opłat wpisowych na sezon 2019 w kategorii WRC-2.

To

kolejny etap w długoletniej tradycji Pirelli, polegającej na promowaniu karier

młodych kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata – poprzednio poprzez

inicjatywy w rodzaju Pirelli Star Driver czy WRC Academy. Te promocyjne

programy pomogły w dostaniu się na najwyższy światowy szczebel takim

kierowcom, jak Craig Breen, Elfyn Evans, Hayden Paddon czy Ott Tanak – którzy

startują obecnie w fabrycznych zespołach. Aktualny mistrz świata Sebastien

Ogier także zdobył swój juniorski tytuł na oponach Pirelli, a miało to miejsce

w sezonie 2008.

Na

przyszłoroczny cykl WRC opracowano całkowicie nową gamę asfaltowych opon P Zero

oraz szutrowych Scorpion. Ponadto do dyspozycji będą zmodyfikowane opony

Sottozero na śnieg i lód (dostępne w wersji z kolcami lub bez).

W

asfaltowej gamie pojawi się zupełnie nowe ogumienie P Zero RK5A oraz miększe P Zero

RK7B. Na mokrym asfalcie zadebiutują opony Cinturato RWA. We wszystkich trzech

przypadkach zastosowano nowe konstrukcje i mieszanki, które dzięki serii

opatentowanych technologii zapewniają lepsze niż dotychczas poziomy

przyczepności i osiągów.

Na

szuter Pirelli wprowadza nowe opony Scorpion K4 Reinforced oraz miększe

Scorpion K6 Reinforced. Jest to bardzo szybkie ogumienie, a dodatkowe

wzmocnienia zastosowane w oponach zabezpieczają przed przebiciami nawet w

najtrudniejszych warunkach terenowych. Nowa rzeźba bieżnika poprawia

prowadzenie i kierowalność samochodu.

Na

dwa zimowe rajdy w sezonie, Monte Carlo i Szwecję, pojawi się nowa generacja

opon Sottozero: Sottozero B na Monte Carlo oraz Sottozero Ice (z długimi

kolcami) na Szwecję. Także w tym przypadku zastosowano opatentowaną

technologię, w celu utrzymania kolców w oponach i zapewnienia optymalnej

przyczepności przez cały dystans odcinka specjalnego.

Poza

zobowiązaniami w Rajdowych Mistrzostwach Świata (które ruszają już w styczniu,

od rozgrywanego w dniach 25-28 stycznia Rajdu Monte Carlo), firma Pirelli nadal

będzie zaopatrywała w opony Rajdowe Mistrzostwa Europy. Również w nich pomogła

wielu młodym kierowcom we wspinaczce po szczeblach kariery, a także wywalczyła

trzy tytuły mistrzowskie z rzędu w klasyfikacji generalnej, z jeżdżącym na

oponach Pirelli Kajetanem Kajetanowiczem.

Mistrzostwa

Europy Junior „Do lat 27” ponownie będą zaopatrywane wyłącznie w opony Pirelli.

W tym cyklu startują młodzi kierowcy, którzy korzystają z samochodów klasy R2.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje