Peugeoty będą się ścigać

W Warszawie odbyło się spotkanie organizacyjne RPP z udziałem przedstawicieli Peugeot Polska i Polskiego Związku Motorowego.

Podczas spotkania omówione zostały regulaminy: rozgrywek oraz techniczny. W porównaniu z latami ubiegłymi zmian nie jest dużo. Ponieważ - jak jednoznacznie podkreślili przedstawiciele Peugeot Polska - jest to ostatni rok, w którym w pucharze markowym ścigać się będą samochody Peugeot 206 XS, w tym sezonie firma nie przygotowała do sprzedaży po promocyjnej cenie nowych pojazdów (co dotychczas było tradycją). Akces do startów stał się więc niezobowiązujący.

Reklama

W tegorocznym kalendarzu znalazło się siedem rajdów, z tym, że na wniosek organizatora ich ilość może ulec zmianie (tak jak to bywało w latach poprzednich, kiedy to odbywała się dodatkowa eliminacja w ramach Rajdowego Pucharu PZM).

Są to rajdy: Elmot (28 - 29 kwietnia), Polski (8-10 czerwca), Subaru (12 - 14 lipca), Kaszub (27 - 20 lipca), Rzeszowski (9 - 11 sierpnia), Nikon (7 - 8 września) i Warszawski (21 - 23 września). Każda runda Rajdowego Pucharu Peugeot jest jednocześnie rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie markowej Peugeot 206 XS (A-RPP).

Nie zmieniła się też punktacja - klasyfikowanych w każdej eliminacji jest dwanaście najszybszych załóg. Do końcowej klasyfikacji liczy się suma uzyskanych punktów ze wszystkich rozegranych rund.

Pięć pierwszych załóg w każdych zawodach otrzymuje nagrody finansowe. Trzy najlepsze mają dodatkowo prawo do pomniejszenia (o 400 złotych) kosztów obowiązkowego przeglądu samochodu w serwisie Peugeot Sport Polska.

Utrzymane zostały także nagrody dla najlepszych załóg w sezonie: pierwsza - samochód Peugeot 206 1,4; druga - 15 tysięcy złotych; trzecia - dziesięć tysięcy złotych.

Obowiązkowe przeglądy (samochodu przed sezonem i skrzyni biegów każdorazowo po dwóch przejechanych rajdach) zostały utrzymane. Jednocześnie zawodnicy otrzymali propozycję zakupu po promocyjnej cenie nowych skrzyń biegów.

Jak podkreślił Grzegorz Targaszewski, szef Peugeot Sport Polska, regulamin techniczny praktycznie się nie zmienił.

Zastrzeżenia zawodników wzbudził kalendarz RSMP: w lecie, w okresie miesiąca są aż trzy rajdy, rozgrywane na różnych nawierzchniach (asfalt - szuter - asfalt), co zwiększa koszty uczestnictwa. Ustalanie kalendarzy leży jednak w gestii Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM.

Akces do startu w Rajdowym Pucharze Peugeot wyraziło na razie dziesięciu kierowców. Lista chętnych (warunek: posiadanie licencji międzynarodowej, uprawniającej do startów w RSMP!) jest otwarta. Organizatorzy oczekują na dalsze zgłoszenia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wiadomość | Rada Polityki Pieniężnej | Peugeot
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy