Nowe Porsche 911 GT3 R

Porsche zaprezentowało właśnie wyścigowy samochód klasy GT3 przygotowany z myślą o prywatnych zespołach - model 911 GT3 R.

Względem poprzedniej generacji GT3 R rozstaw osi zwiększono aż o 8,3cm. Ma to poprawić rozkład mas i zapewnić bardziej przewidywalną charakterystykę prowadzenia w szybkich zakrętach. Konstruktorzy skupili się na obniżeniu środka ciężkości. Dach, maska, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa wyprodukowane są z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP). Wszystkie okna - po raz pierwszy włącznie z przednią szybą - zostały wykonane z poliwęglanu.

Źródłem napędu jest atmosferyczny, benzynowy 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, w dużej mierze identyczny z silnikiem montowanym w "cywilnym" 911 GT3 RS. Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów, i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają mu moc aż 500 KM. Ta trafia do kół tylnej osi za pośrednictwem 6-stopniowej, sekwencyjnej przekładni Porsche z kołami o stałym zazębieniu. Kierowca zmienia biegi przy pomocy manetek zamontowanych przy kierownicy.

Reklama

Dodatkowe modyfikacje zastosowano w układzie hamulcowym 911 GT3 R. Dzięki zwiększonej sztywności i bardziej precyzyjnemu sterowaniu ABS-em, auto jest jeszcze lepiej dostosowane do udziału w wyścigach długodystansowych. Z przodu zamontowano 6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok oraz wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm, a z tyłu - 4-tłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 372 mm.

Jak wam się podoba najnowsze, wyścigowe dziecko niemieckiej marki?



INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Porsche 911 | wyścigi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy