Lexus RC F GT3 - jak bardzo różni się od wersji cywilnej?

RC F GT3 to wersja sportowego coupé Lexus RC F przygotowana przez japońskiego producenta specjalne do startów w wyścigach. Czym różni się od pierwowzoru?

Jak widać na zdjęciach, w zmodyfikowanej pod kątem aerodynamiki karoserii wyścigowego Lexusa szeroko wykorzystano lekkie i bardzo wytrzymałe kompozyty zbrojone włóknem węglowym. Wykonano z nich prawie wszystkie elementy zewnętrzne - i nie tylko. 

Kompozytowe są pokrywa silnika, dach, pokrywa bagażnika, panele drzwi, przedni i tylny zderzak, spojlery, a także airbox, tablica przyrządów i wykończenie wnętrza. Szklane szyby zastąpiono poliwęglanowymi. Między innymi dzięki temu masę samochodu udało się obniżyć  w stosunku do standardowego Lexusa RC F aż o 495 kilogramów - do 1300 kg.

Reklama

Seryjny RC F, którego można zamówić w salonie, napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM. Do wersji wyścigowej trafiła widlasta ósemka o pojemności skokowej 5,4-litra, osiągająca moc ponad 500 KM, sprzężona ze sportową, sześciostopniową przekładnią sekwencyjną.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy