Zwycięstwo w wielkim stylu!

W Rajdzie Korsyki Sébastien Loeb, Daniel Elena i ich Citroën Xsara WRC sięgnęli po kolejne, spektakularne zwycięstwo, a zarazem po kolejny rekord, wygrywając wszystkie odcinki specjalne! Podobnego wyczynu nie dokonał nikt przedtem.

Po zapewnieniu sobie drugiego z rzędu tytułu mistrza świata, co stało się w Japonii przed trzema tygodniami*, Sébastien i Daniel wystartowali w rajdzie rozgrywanym na francuskiej wyspie już bez presji związanej z koniecznością zdobywania punktów, za to z wielką wolą zwycięstwa w swoim „domowym” rajdzie, jednym z niewielu, którego jeszcze nie wygrali. "Sébastien może teraz skupić się na walce o punkty i tytuł dla zespołu," powiedział Guy Fréquelin przed startem. "Wiem, że bardzo chce wygrać Korsykę i to bardzo dobrze, o ile nie pójdzie na zbyt wielkie ryzyko. Te dwa cele są tak naprawdę bardzo spójne. Sébastien radzi sobie doskonale w takich sytuacjach."

Reklama

Okazało się, że szef zespołu miał rację. Sébastien i Daniel uznali najwyraźniej, że najskuteczniejszą drogą do osiągnięcia obydwu celów jest… wygrywanie jednego OS-u za drugim! Jednakże ani przez moment nie podjęli niepotrzebnego ryzyka. Ich tempo okazało się równie szybkie, co bezpieczne. Dzięki temu, jak również dzięki tradycyjnej i przysłowiowej już niemal niezawodności Xsary, a także dzięki znakomitemu ogumieniu Michelin, zdobyli komplet punktów, a Citroën powiększył przewagę nad rywalami w klasyfikacji producentów do 30 punktów.

W ten sposób Sébastienastien odniósł swoje 19 zwycięstwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata, awansując na szóste miejsce w klasyfikacji wszechczasów kierowców o największej ilości triumfów. Teraz już tylko 7 zwycięstw dzieli go od Carlosa Sainza, który wygrywał 25 razy. W sezonie 2005 załoga Loeb/Elena aż 12 razy, w tym 11 razy pod rząd, stawała na podium w dotychczasowych 14 rajdach, odnosząc 9 zwycięstw, w tym 6 pod rząd.

"Wszyscy oczekiwali, że wygram na Korsyce, więc musiałem zrobić jakąś niespodziankę," żartował na mecie Sébastien: "Bardzo pragnąłem zwycięstwa, nie tylko dlatego, że to rajd na wyspie francuskiej, ale także dlatego, że bardzo lubię korsykańskie OS-y. Przyznam, że przed sezonem postawiłem sobie dwa cele: zwycięstwa w Finlandii i na Korsyce. Marcus Grönholm nie dał się pokonać w swoim rajdzie, ale podobnie jak on jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się wygrać swój domowy rajd, i to chyba w niezłym stylu. Dzielę tę wielką radość z całym zespołem Citroëna w tym wspaniałym dla nas sezonie. To naprawdę grupa wyjątkowych ludzi, która w pełni zasłużyła na wyniki, jakie osiągamy w tym roku. Zrobimy wszystko, by w następnym rajdzie wypaść równie dobrze…"

Oczywiście bardzo zadowolony był także Guy Fréquelin, chociaż nie ukrywał, że miał… "mieszane uczucia. Sébastien i Daniel po raz kolejny spełnili oczekiwania. Ale jestem rozczarowany tym, co zrobił François. Nie czuł się dobrze przed startem 3 etapu. Dlatego zasugerowałem, że nie powinien gonić Pettera Solberga. Nie miałbym do niego żalu, gdyby pozwolił się wyprzedzić Stéphane’owi Sarrazin. Miał całkowicie wolną rękę… Teraz musi jak najszybciej zapomnieć o tym, co się stało i skupić się na najważniejszym, czyli na punktach, które pozwolą nam zdobyć trzeci z rzędu tytuł mistrzowski wśród producentów."

Klasyfikacja końcowa Rajdu Tour de Corse - Rallye de France 2005

1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 3 h 35mn 46,7 s

2. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 1 mn 51,7 s

3. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 2 mn 42 s

4. S. Sarrazin/D. Giraudet (Subaru Impreza) + 3 mn 34,2 s

5. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 5 mn 21,5 s

6. A. Bengué/C. Escudero (Škoda Fabia) + 5 mn 27,8 s

7. X. Pons/C. Del Barrio (Citroën Xsara Kronos ) + 5 mn 41,8 s

8. N. Bernardi/J-M. Fortin (Peugeot 307) + 6 mn 32,1 s

9. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 6 mn 37,8 s

10. H. Rovanperä/R. Pietilainen (Mitsubishi Lancer) + 9 mn 22,5 s …

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 14 rundzie – klasyfikacja producentów

1. Citroën, 160 pkt – 2. Peugeot, 130 – 3. Ford, 93 – 4. Subaru, 89 – 5. Mitsubishi, 59 – 6. Škoda, 15.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 14 rundzie – klasyfikacja kierowców

1. S. Loeb, 117 pkt (Rajdowy Mistrz Świata 2005*) – 2. P. Solberg, 71 – 3. M. Grönholm, 71 – 4. T. Gardemeister, 58 – 5. M. Märtin, 53 – 6. H. Rovanperä, 31 – 7. F. Duval, 29 – 8. R. Kresta, 22 - 9. M. Stohl, 16 – 10. C. Sainz, 11 – 11. G. Galli, 11 – 12. H. Solberg, 9 – 13. Ch. Atkinson, 8 – 14. M. Hirvonen, 8 – 15. G. Panizzi, 7 – 16. S. Sarrazin, 6 – 17. D. Carlsson, 5 – 18. A. Warmbold, 4 – 19. X. Pons, 2 – 20. C. McRae, 2 – 21. M. Higgins, 1 – 22. J. Pykälistö oraz N. Bernardi, 1.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: styl | klasyfikacja | Mitsubishi | Ford | loeb | Stylu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy