Zmniejsza się sprzedaż opon do samochodów osobowych

W całym 2012 r. sprzedaż opon do samochodów osobowych w Polsce nie przekroczy 11 mln sztuk - oceniają eksperci. Od stycznia do sierpnia kupiono ich 8 mln 225 tys., 5 proc. mniej niż przed rokiem - wynika z danych stowarzyszenia producentów opon ETRMA.

Podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami Jerzy Mendala, dyrektor ds. sprzedaży w Continental Opony Polska (COP), ocenił, że spadek sprzedaży w Polsce jest mimo wszystko mniejszy niż całej w Europie, gdzie wynosi 10 proc., i niż w Europie Zachodniej, gdzie sięgnął 16 proc.

Reklama

"Nasz kraj ze sprzedażą na poziomie 8,2 mln sztuk pozostaje szóstym europejskim rynkiem dla firm oponiarskich. Największym pozostają Niemcy, gdzie przez osiem miesięcy kupiono 32,2 mln opon" - dodał Mendala.

Przedstawiciel COP ocenił też, że do końca br. łączna sprzedaż opon nie przekroczy 11 mln sztuk, a być może będzie nawet mniejsza, gdyż nie należy już oczekiwać popytu na opony letnie.

Mendala dodał, że w Polsce wzrosła w tym roku sprzedaż opon o najwyższych indeksach prędkości (W,Y,Z) umożliwiających jazdę z prędkością nawet 300 km na godzinę. Popyt na ogumienie najprostsze, w standardzie ST, czyli do 180 i 190 km/h spadł zaś o 14 proc.

Specjaliści COP przewidują w tym roku znaczne obniżenie wyników sprzedaży opon do ciężarówek. Grzegorz Jeziak, nadzorujący ich sprzedaż w COP stwierdził, że spadek sprzedaży ogumienia osobowego˙jest znacznie mniejszy niż załamanie popytu w segmencie ciężarowym.

"Przez osiem miesięcy br. popyt na takie ogumienie spadł w Polsce o 25,1 proc., bardziej niż średnia europejska - 24,4 proc. W tym czasie największy spadek, o 37 proc. zanotowano we Włoszech, najmniejszy w Turcji, o 15 proc." - dodał Jeziak.

Jego zdaniem powoli rośnie jednak w Polsce popyt na opony do największych ciężarówek, o masie powyżej 16 ton. "Sygnały rynkowe wskazują, że tradycyjny rynek sprzedaży opon nieznacznie spada, co może potwierdzać prognozy Continentala. Widzimy tendencję przechodzenia klientów do sklepów internetowych, co wspomaga sprzedaż takich firm jak nasza" powiedział PAP szef marketingu Oponeo.pl Michał Opolski. Notowana od 2007 na GPW w Warszawie spółka Oponeo.pl jest największym w Polsce internetowym sklepem sprzedającym opony i felgi.

Marta Konopacka, rzeczniczka prasowa Goodyear Polska, właściciela Fabryki Oponiarskiej Dębica, a także Ewa Konopka, rzeczniczka Michelin Polska, właściciela fabryki w Olsztynie, nie chciały komentować danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Wyrobów Gumowych (European Tyre & Rubber Manufacturers Association - ETRMA).

Według tego stowarzyszenia w Polsce w 2011 r. kupiono ponad 11,4 mln opon, o prawie 14 proc. więcej niż w 2010 r.

Dowiedz się więcej na temat: Nie

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje