Zamawiajcie P1, dopóki nie jest jeszcze za późno

Polubiliście hybrydy? Daliście się przekonać, że spalinowo-elektryczny napęd jest doskonałym rozwiązaniem dla współcześnie produkowanych samochodów?

No to mamy dla was równie doskonałą wiadomość: wciąż jest do kupienia najnowszy model McLarena, oznaczony symbolem P1.

Reklama

Pewną przeszkodą w realizacji marzeń o nabyciu pojazdu reklamowanego jako "najlepszy na świecie samochód dla kierowcy" może być jego cena. Podstawowa wersja tego cacka kosztuje 866 tys. euro, jednak 80-90 proc. klientów decyduje się na dokupienie paru opcjonalnych dodatków, co winduje rachunek do poziomu przekraczającego milion euro.

Dlaczego jednak wiadomość o możliwości nabycia superbolidu McLarena nazwaliśmy "doskonałą"? Ano dlatego, że producent, chcąc zachować wyjątkowość swojej oferty, zdecydował, że taśmy montażowe opuści jedynie 375 egzemplarzy modelu P1. Cała pula została z góry podzielona między poszczególne, kluczowe rynki. I o ile partie pojazdów przeznaczone dla Ameryki Północnej, Azji i Środkowego Wschodu zostały wyprzedana na pniu, to na naszym kontynencie przydział nie został jeszcze całkowicie wyczerpany, co świadczy, że odczuwalna w Europie stagnacja gospodarcza i niepewność jutra zaczyna dotykać również bogaczy.

McLaren P1 nawiązuje stylistyką do modelu MP4-12C. Ma nadwozie wykonane z ultralekkiego a jednocześnie wytrzymalszego niż stal włókna węglowego, węglowo-ceramiczne superskuteczne hamulce, zapożyczone z techniki F1, i mnóstwo rozwiązań konstrukcyjnych, których celem było zminimalizowanie masy pojazdu. Wystarczy powiedzieć, że jego przednia szyba jest o milimetr cieńsza niż ta montowana w MP4-12C i dzięki temu o 3,5 kg lżejsza.

P1 jest napędzany podwójnie doładowanym, zmodyfikowanym silnikiem benzynowym V8 o pojemności 3,8 litra, współpracującym z trakcyjnym silnikiem elektrycznym. Warto zauważyć, że włączenie - przyciskiem na kierownicy - takiego wspomagania, noszącego nazwę IPAS, daje dodatkowy zastrzyk aż 176 KM mocy, znacznie więcej niż znany z Formuły 1 system KERS (81 KM).

Silnik IPAS jest zasilany energią z ważącego 96 kg akumulatora, który może być ładowany przez silnik spalinowy, w pewnych sytuacjach pracujący jako generator prądu, a także ze źródeł zewnętrznych: w trybie standardowym w ciągu 2 godzin, w trybie szybkim - zaledwie w 10 minut.

Łączna moc hybrydowego napędu McLarena P1 wynosi 903 KM i zapewnia imponujące osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. w czasie krótszym niż 2 sekundy, prędkość maksymalną 350 km/godz.

I kto powiedział, że hybrydy są nijakie i nie zapewniają sportowych emocji? A zatem - zamawiajcie P1, dopóki nie jest jeszcze za późno!

Dowiedz się więcej na temat: napęd

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje