Z zewnątrz Land Rover w środku BMW

Land rover z silnikiem BMW. Obrazoburstwo czy praktycyzm? Zdecydowanie to drugie. Być może zagorzali fanatycy brytyjskiej marki, konserwatywni miłośnicy kultu Land Rovera będą mieli na ten temat odmienne zdanie, ale przecież łączenie interesów dwóch, czasem odległych od siebie mentalnie firm stało się ostatnio bardzo modne (i opłacalne). Tak więc land rover freelander doczekał się czasów, kiedy pod jego olbrzymią maskę zawitał silnik skonstruowany i produkowany przez BMW.

Land rover z silnikiem BMW. Obrazoburstwo czy praktycyzm? Zdecydowanie to drugie. Być może zagorzali fanatycy brytyjskiej marki, konserwatywni miłośnicy kultu Land Rovera będą mieli na ten temat odmienne zdanie, ale przecież łączenie interesów dwóch, czasem odległych od siebie mentalnie firm stało się ostatnio bardzo modne (i opłacalne).

Tak więc land rover freelander doczekał się czasów, kiedy pod jego olbrzymią maskę zawitał silnik skonstruowany i produkowany przez BMW. Mowa tutaj o jednostce napędowej typu diesel, którą niemiecki producent aut montuje w swoich modelach: 320d i 520d.

Reklama

Jest to czterocylindrowy, rzędowy, umieszczony poprzecznie z przodu samochodu motor wyposażony w turbinę ze zmienną geometrią łopatek, intercooler, elektroniczny wtrysk paliwa typu common rail oraz dwa wałki rozrządu w głowicy. Z pojemności skokowej 1950 cm.sześć. silnik freelandera osiąga maksymalną moc 112 KM przy 4000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr./min.

Land rover freelander w wersji diesel dostępny jest na rynku w trzech wersjach nadwoziowych, przy czym każda z nich zachowuje te same gabaryty i rozmiary (4368/1809/1708 mm). Pierwsza oferuje troje drzwi i płócienny dach chroniący tylną część nadwozia, druga płótno zastąpione tworzywem sztucznym, trzecia zaś w formie klasycznego kombi, pięcioro drzwi.

Jak na wytrawnego "terenowca" przystało land rover freelander z nowym silnikiem diesla pod maską wyposażony jest w wiele ułatwiających życie miłośnikom "pleneru" patentów i rozwiązań technicznych. Między innymi w przenoszony przez centralne sprzęgło lepkościowe stały napęd na wszystkie cztery koła, możliwość rozdziału mocy na przód i tył, elektroniczne zabezpieczenie przeciwślizgowe kół oraz specjalnie skonstruowane, dostosowane do funkcji i roli pojazdu niezależne zawieszenie. Niestety brak w samochodzie redukcji terenowej. Mechanizmu nie stwierdza się ani w pięcioprzełożeniowej, ręcznej skrzyni biegów freelandera, ani też w jej automatycznym odpowiedniku.

Imponująco przedstawia się lista wyposażenia seryjnego freelandera. Samochód dość zdecydowanie pretenduje do miana terenowej limuzyny i dlatego też oferuje w standardzie: dwie poduszki powietrzne, elektryczne sterowanie przyciemnianych szyb, centralny, zdalnie sterowany zamek, wspomaganie układu kierowniczego, regulowaną kolumnę kierownicy, systemy: ABS, HDC i ASR, wysokiej klasy radiodtwarzacz. W opcji między innymi: automatyczna skrzynia biegow, skórzana tapicerka, ogrzewanie siedzeń, metalizowany lakier, zmieniacz CD, alufelgi, szklany dach typu targa.

Inne dane samochodu land rover freelander:

rozstaw osi 2557 mm

prześwit 186 mm

głębokość brodzenia 400 mm

masa własna 1540 kg

kąt natarcia 30 stopni

kąt 34 stopnie

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | Land Rover Freelander | Rover | Land Rover | BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama