xDrive. Dzięki niemu możesz więcej

Za najlepszy dostępny aktualnie napęd na cztery koła, europejskie magazyny motoryzacyjne zgodnie uznały inteligentny napęd BMW xDrive. Do tej pory obecny głównie w segmencie SUV, teraz na dobre zadomowił się w limuzynach i autach klasy średniej.

W tym roku jesień wyjątkowo nas rozpieszcza. Naprawdę złota, jak nie polska. I z pewnością zaskoczy nas również zima - jak co roku - oblodzonymi drogami, zalegającym śniegiem i topniejącą breją. Jedyne, co nie stanowi zaskoczenia, to rosnąca popularność samochodów z napędem na cztery koła, których atuty w niesprzyjających warunkach drogowych są nie do przecenienia. Ale, jak się okazuje, nie tylko w takich.

Nigdy dotąd BMW nie oferowało swoim klientom tak szerokiej palety samochodów z napędem na cztery koła - cztery serie i 20 różnych modeli daje naprawdę duży wybór. Tym samym BMW plasuje się w czołówce tego rosnącego segmentu rynkowego, a xDrive zadomowiło się w najróżniejszych klasach pojazdów. Popularne BMW X5 i BMW X3 dominują pośród aut typu Sports Activity Vehicle (SAV). Co czwarte sprzedawane BMW serii 5 wyposażone jest w układ napędu na cztery koła. Wraz z nowym BMW serii 3 tego typu napęd po raz pierwszy pojawia się również w klasie średniej. Układ BMW xDrive dostępny jest zarówno w limuzynie jak i touringu.

Reklama

W przypadku, gdy zmienia się przyczepność nawierzchni, xDrive może szybko zareagować. Umożliwia to z jednej strony bezpośrednie i ścisłe powiązanie napędu z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC, a z drugiej - regulowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe, rozdzielające w adaptacyjny sposób siłę napędową na przednią i tylną oś. Podczas gdy konwencjonalne układy reagują dopiero na utratę przyczepności kół, układ xDrive rozpoznaje potencjalne zagrożenie, zanim ono się pojawi. Tym samym wyznacza nowy standard w technologii napędu na cztery koła.

xDrive reguluje rozkład momentu obrotowego na osie zawsze tak, aby siła napędowa była przekładana tam, gdzie będzie mogła wytworzyć największy ciąg. Dlatego kierowca samochodu wyposażonego w ten układ nie zazna wad samochodów ze stałym napędem na cztery koła. W ekstremalnych przypadkach może nastąpić nawet całkowite odłączenie osi przedniej lub sztywne połączenie obu osi.

Również podczas dynamicznego pokonywania zakrętów system przenosi optymalną siłę napędową na odpowiednią oś, znacząco redukując nadsterowność i podsterowność. Wszystko to dzieje się dosłownie w ułamku sekundy. Krótko mówiąc, kierowca ma swoje BMW zawsze pod kontrolą. W codziennej eksploatacji BMW z układem xDrive prowadzi się tak zwinnie i dynamicznie, jak modele z klasycznym napędem na tylne koła.

Kliknij i przekonaj się, jak atrakcyjne warunki finansowania modeli BMW z napędem xDrive oferuje BMW Financial Services.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama