Wysoki przebieg? Zobacz, w krórych krajach kierowcy jeżdżą najwięcej!

​Wysokie przebiegi aut bywają problemem w przypadku samochodów sprowadzonych do Polski z zagranicy. Trudno się jednak im dziwić, bo przeciętny Niemiec, Francuz czy Holender przejeżdża rocznie swoim autem zdecydowanie więcej niż Polak.

Roczne przebiegi w Europie Środkowej są mniejsze niż w krajach Europy Zachodniej. Aktualne informacje dotyczące średniego rocznego przebiegu aut można znaleźć na stronach Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) oraz europejskiego projektu Odyssee-Mure. Ich analizy podjęli się eksperci porównywarki ubezipieczeniowej Ubea.pl.  

Najpełniejsze dostępne dane pochodzą z roku 2017. Z perspektywy polskiego nabywcy używanego auta z zachodu nie stanowi to jednak większej przeszkody. Pamiętajmy, że średni wiek sprowadzonego w tym roku do kraju samochodu osobowego oscyluje w okolicach dwunastu lat.

Reklama

Poniżej prezentujemy średnie roczne przebiegi w poszczególnych krajach Starego Kontynentu:

  • Austria - 14 545 kilometrów (wynik z 2000 r. - 14 259 kilometrów)
  • Belgia - 14 770 kilometrów (wynik z 2000 r. - brak danych)
  • Chorwacja - 12 688 kilometrów (wynik z 2000 r. - brak danych)
  • Dania - 15 882 kilometry (wynik z 2000 r. - brak danych)
  • Finlandia - 15 101 kilometrów (wynik z 2000 r. - brak danych)
  • Francja - 13 194 kilometry (wynik z 2000 r. - 13 539 kilometrów)
  • Hiszpania - 13 127 kilometrów (wynik z 2000 r. - 11 970 kilometrów)
  • Holandia - 13 024 kilometry (wynik z 2000 r. - 14 163 kilometry)
  • Niemcy - 13 922 kilometry (wynik z 2000 r. - 14 104 kilometry)
  • Polska - 8029 kilometrów (wynik z 2000 r. - 7130 kilometrów)
  • Szwecja - 12 000 kilometrów (wynik z 2000 r. - brak danych)
  • Włochy - 8127 kilometrów (wynik z 2000 r. - 12 466 kilometrów)
  • Wielka Brytania - 12 730 kilometrów (wynik z 2000 r. - 15 243 kilometry)
  • Unia Europejska (średni wynik) - 11 879 kilometrów (wynik z 2000 r. - 13 179 kilometrów)

Wyniki podobne do Polski (na poziomie ok. 8000 km rocznie) odnotowano również w Czechach, Rumunii oraz na Słowacji i Łotwie. Mniejsze roczne przebiegi są więc charakterystyczne dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Średni roczny przebieg w Polsce nie jest zbyt wysoki, ale jednocześnie nasz kraj był jednym z nielicznych, gdzie zanotowano zauważalny wzrost rocznego przebiegu między 2000 a 2017 rokiem. Odpowiedź na przyczyny tego zjawiska kryje się zapewne w poniższej tabeli. 

Poniższe zestawienie pokazuje zmiany w popularności transportu publicznego w europejskich krajach. Polska jest jednym z liderów pod względem tempa spadku popularności transportu zbiorowego. W 2000 roku generował on jeszcze 40,3 proc. przewozu pasażerskiego. W 2017 roku wynik wynosił już tylko 22,7 proc.

Ubea.pl/Interia.pl

***

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

Zagłosuj i wygraj ponad 20 000 zł!

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy