Wyścigowy transit

O sukcesie rynkowym konkretnego samochodu decydują możliwości dostosowania go do najbardziej nawet wyszukanych potrzeb klienta. Przykład? Proszę bardzo - Ford Transit WRT. Ten "wyścigowy" bolid napędzany jest seryjnym turbodoładowanym silnikiem diesla z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2.4 l o mocy .... 180 koni mechanicznych.

O sukcesie rynkowym konkretnego samochodu decydują możliwości dostosowania go do najbardziej nawet wyszukanych potrzeb klienta. Przykład? Proszę bardzo - Ford Transit WRT. Ten "wyścigowy" bolid napędzany jest seryjnym turbodoładowanym silnikiem diesla z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2.4 l.

W jednostce tej zmieniono jedynie oprogramowanie sterujące pracą silnika i zwiększono ciśnienie doładowania, przez co otrzymano moc 180 KM. Moment obrotowy wzrósł do 400 Nm przy 2500 obr/min.

Zastosowano samonośne nadwozie o stalowej konstrukcji, z usztywnioną klatką kabiny kierowcy. Przedni i tylny spoiler wykonane są z włókna węglowego, zaś przedni zderzak o zmienionym profilu, z dodatkowymi otworami wlotu powietrza. Z przodu zastosowano niezależne zawieszenie z kolumnami MacPhersona, sprężyny śrubowe o zwiększonej sztywności, stabilizator przechyłów nadwozia i amortyzatory gazowe.

Reklama

Tylne zawieszenie to oś sztywna wsparta na pojedynczych resorach piórowych. Na przednich kołach zamontowano hamulce tarczowe, z tarczami wentylowanymi, klocki węglowo-metalowe oraz wzmocnione elastyczne przewody hamulcowe.

Z tyłu zastosowano hamulce tarczowe, z tarczami wentylowanymi oraz zaciski z pojedynczym tłoczkiem. Na wyposażeniu standardowym tej wersji znajdują się specjalne wieloramienne obręcze 18 x 8 cali, wykonane z lekkiego stopu magnezu.

Wnętrze Forda Transit WRT zostało zmodyfikowane w porównaniu do wersji drogowej - dwa sportowe fotele kubełkowe z włókna węglowego wraz z w pełni regulowanymi wyczynowymi pasami bezpieczeństwa. W miejscu standardowej kierownicy zamontowano kierownicę wyczynową Alcantara z przełącznikami, na desce rozdzielczej umieszczono ciekłokrystaliczny wyświetlacz informacyjny.

Charakterystyka techniczna

Silnik

4-cylindrowa, rzędowa jednostka wysokoprężna o podwyższonych osiągach, z rozrządem 16-zaworowym; turbodoładowanie i chłodnica powietrza doładowującego. Pojemność skokowa 2402 cm3. Głowica odlewana ze stopu aluminium, kadłub silnika odlewany z żeliwa, z dodatkowym drabinkowym profilem, usztywniającym ze stopu aluminium umieszczonym między kadłubem i miską olejową. Elektronicznie sterowany układ wtryskowy. Boczny układ wydechowy o zoptymalizowanym przepływie gazów spalinowych oraz układ recyrkulacji spalin. Moc maksymalna: 180 KM przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 2500 obr/min.

Skrzynia biegów

5-stopniowa, mechaniczna skrzynia biegów Ford MT-75. Sprzęgło sterowane hydraulicznie. Przełożenie przekładni głównej: 3,55.

Zawieszenie

Przód: Niezależne zawieszenie z kolumnami MacPhersona, sprężyny śrubowe o zwiększonej sztywności, stabilizator przechyłów nadwozia i amortyzatory gazowe.

Tył: Oś sztywna wsparta na pojedynczych resorach piórowych, stabilizator (drążek Panharda) o średnicy 23 mm; mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu.

Nadwozie

Samonośne, o konstrukcji stalowej, zoptymalizowanej przy pomocy komputerowych technik projektowania, z usztywnioną klatką kabiny kierowcy. Stalowa, rurowa klatka bezpieczeństwa, przyspawana do nadwozia. Zespół przedniego zderzaka o zmienionym profilu, z dodatkowymi otworami wlotu powietrza, połączony z kratą wlotu powietrza. Przedni i tylny spoiler wykonane z włókna węglowego. Nadwozie polakierowane w kolorach zespołu Ford Martini World Rally.

Hamulce

Przód: tarczowe, z tarczami wentylowanymi o średnicy 400 mm, klocki węglowo-metalowe, wzmocnione elastyczne przewody hamulcowe, układ zapobiegający poślizgowi kół napędzanych przy ruszaniu z miejsca.

Tył: tarczowe, z tarczami wentylowanymi o średnicy 334 mm, zaciski z pojedynczym tłoczkiem.

Układ kierowniczy

Z przekładnią zębatą o zmiennym przełożeniu; wspomaganie kierownicy. Ilość obrotów kierownicy między skrajnymi położeniami: 3,8.

Koła

Specjalne obręcze wieloramienne 18 X 8 cali, wykonane z lekkiego stopu magnezu.

Wnętrze

Dwa sportowe fotle kubełkowe, w pełni regulowane wyczynowe pasy bezpieczeństwa. Elektrycznie uruchamiana gaśnica oraz główny wyłącznik odcinający dla instalacji elektrycznej. Kierownica wyczynowa Aalcantra z przełącznikami sterującymi współpracującymi z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem informacyjnym na desce rozdzielczej, wykończonej w matowym kolorze czarnym.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bolid | hamulce | zawieszenie | Ford | układ | Ford Transit
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy