Wyścigowe kompakty

Ponad 200-konne auta zwykle rzucają się w oczy.

O ich możliwo-ściach świadczą zwykle jaskrawe barwy, wielkie spoilery, efektow-ne zderzaki, co najmniej 17-calowe koła.

Reklama

Nikogo nie zdziwi, gdy samochód o takim wyglądzie ruszy spod świateł z piskiem opon, zostawiając peleton daleko w tyle. Ale, jak i w życiu, nie wygląd świadczy o umiejętnościach. Jasno poka-zuje porównanie zamieszczone w tygodniku Motor trzech rasowych samochodów klasy GTi z jednym "skromnym" kompaktem.

Z 5-drzwiowym audi A3 quattro napędzanym 2-litrowym, 200-konnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym zestawiono renault megane RS w specjalnej wersji F1 Team R26 (przygotowanej z okazji sukce-sów tej marki w Formule 1), kolejnej już generacji hondą civic Type-R oraz najszybszym z produkowanych obecnie seatów - leonem cuprą.

Ale nawet najbardziej wyzywający wygląd nie jest w tym przypadku najważniejszy. W sumie silniki tych czterech samochodów mają moc niemal 900 KM! I choć to przecież nadal auta kompaktowe, które nadają się do przewożenia rodziny na wakacje, ich zalety odkrywa się po uruchomieniu silników.

Wtedy przestają się liczyć ich wady, a najważniejsze stają się: kierowca, droga, osiągi...

Porównanie to znajdziesz w nowym wydaniu tygodnika Motor. W kio-skach od poniedziałku.

Zobacz nasz raport o samochodach używanych.

Dowiedz się więcej na temat: kompakt | Auta | wyścigowe

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje