Współczesność: Volkswagen Golf VII

Golf VII generacji to pierwszy pojazd z Wolfsburga zbudowany na nowej, modułowej płycie podłogowej MQB.

Kształty karoserii zaprojektował Walter de'Silva. Samochód jest o 56 mm dłuższy od Golfa VI (mierzy 4255 mm), o 13 mm szerszy (1799 mm) i o 28 mm niższy (1452 mm). Rozstaw osi wynosi 2637 mm - to aż o 7 mm więcej, niż w Passacie B3!

Reklama

To pierwszy w historii Golf, który oferowany jest klientom również w wersji z hybrydowym (odmiana GTE) lub całkowicie elektrycznym napędem (model e-Golf). Wszystkie odmiany z alternatywnymi rodzajami napędu projektowane były równocześnie z wersjami o napędzie klasycznym. Dzięki temu - niezależnie od rodzaju wybranej jednostki - auta powstawać mogą na jednej linii montażowej.

Na tle poprzedników samochód wyróżnia się obszernym i świetnie wykonanym wnętrzem. Konsola środkowa zwrócona została w stronę kierowcy, jakość materiałów wykończeniowych zadowoli nawet najbardziej wymagających.

W 2013 roku samochód docenili europejscy dziennikarze motoryzacyjni nadając mu zaszczytny tytuł Car of the Year 2013.

Nowy Golf jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w Europie. Tylko w Niemczech jego produkcją zajmują się fabryki w Wolfsburgu, Chemnitz i Zwickau.

Dowiedz się więcej o pierwszym elektrycznym Golfie. Wrażenia z jazd testowych modelem e-Golf znajdziesz TUTAJ.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje