Volkswagen Golf GTI Clubsport już w Polsce. Znamy cenę

Poznaliśmy cennik i szczegóły polskiej specyfikacji jubileuszowej odsłony Golfa GTI, stworzonej na 40-lecie modelu.

Golf GTI Clubsport napędzany jest 2-litrowym TSI, standardowo osiągającym moc 265 KM. Silnik ten jest o 35 KM mocniejszy od jednostki napędowej stosowanej w Golfie GTI z pakietem Performance. Za sprawą funkcji boost, uruchamianej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.

Hot hatch Volkswagena, wyposażony w 6-biegową przekładnię mechaniczną, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy i osiąga, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Pomimo świetnych osiągów średnie zużycie paliwa wynosi w cyklu pomiarowym 7,0 l/100 km. Droższa o 8300 zł wersja wyposażona w dwusprzęgłową skrzynię biegów o sześciu przełożeniach zapewnia identyczne osiągi i zużycie paliwa.

Golf GTI Clubsport otrzymał zmieniony przedni zderzak i tylny spojler, co poprawiło aerodynamikę i docisk w zakrętach. Auto wyróżnia się ponadto obudowami lusterek w kolorze czarnym, przyciemnianymi szybami i tylnymi światłami (LED), a także 18-calowymi, kutymi obręczami z lekkich stopów (opony 225/40 R18) Z profilu edycja jubileuszowa Golfa GTI przypomina model pierwszej generacji, który z boku na wysokości zderzaka miał szeroki ozdobny czarny pas, biegnący od przedniego do tylnego nadkola. Podobny pas, jako nawiązanie do Golfa GTI z 1976 roku, zdobi również wersję Clubsport.

Reklama


We wnętrzu Clubsport również prezentuje się inaczej, niż typowy Golf GTI. Sportowe fotele kierowcy i pasażera są wyposażone w regulacje - wysokości i odcinka lędźwiowego. Pokryto je częściowo alcantarą, na oparciach i siedziskach zastosowano wzór plastra miodu. Dodatkowo wyróżnia je napis GTI umieszczony na oparciu. Po otwarciu drzwi, oprócz foteli, uwagę przyciąga trójramienna kierownica pokryta alcantarą, która ma wszyty czerwony pasek, oznaczający jej centralne położenie. W kabinie nie brakuje również elementów typowych dla Golfa GTI - tapicerki w szkocką kratę, czerwonych ozdobnych szwów, gałki dźwigni zmiany biegów przypominającej piłeczkę golfową oraz czarnej podsufitki.

Do bardzo seryjnego wyposażenia Golfa GTI Clubsport należą, między innymi, system radiowy "Composition Media" z 6,5-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośników, instalacja telefoniczna (bluetooth), automatyczna klimatyzacja, reflektory biksenonowe oraz system "Park Pilot", czyli czujniki parkowania z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, a także autoalarm z niezależnym zasilaniem oraz z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu. Za 3-drzwiową wersję z manualną przekładnią trzeba zapłacić 132 590 zł.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy