Używane: clio czy punto?

Podstawowym problemem Punto z silnikiem 1.2 są wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów.

Reklama

Zazwyczaj użytkownicy ratują się, wyrzucając feralną uszczelkę i przyklejając pokrywę silikonem, co pomaga na jakiś czas. Znana awaria to także pękanie obudowy alternatora, co sprawia, że do jego wnętrza dostaje się woda i "elektryka" przestaje działać.

Ogólnie Punto II to pojazd dosyć usterkowy, choć większość mankamentów dotyczy drobiazgów, z którymi da się jeździć. Przestrzegamy potencjalnych klientów przed samochodami po nauce jazdy. Kupując Punto pochodzące z polskiej sieci sprzedaży, trzeba sprawdzić, kto był jego pierwszym właścicielem. W Clio - jeśli mowa o samochodach z silnikiem benzynowym - psują się cewki zapłonowe, zwłaszcza marki Sagem. Objawem tej awarii jest nagła utrata mocy silnika. Cena jednej nowej cewki zaczyna się od 200 zł.

Natomiast silniki Diesla 1.5 dCi sprawiają kierowcom sporo kłopotów za sprawą swoich delikatnych wtryskiwaczy. Nie lubią one zanieczyszczonego paliwa, więc kupowanie Clio II dCi to pewnego rodzaju loteria - a komplet "wtrysków" to ok. 4000 zł. Poza usterkami silnika w Clio szwankuje przede wszystkim układ elektryczny - np. stale świeci się kontrolka poduszki powietrznej, za co winę ponosi kostka pod siedzeniem. Zazwyczaj wozi się tam różne przedmioty, np. butelki, które uderzają w złączkę i uszkadzają ją. Clio jest samochodem dosyć delikatnym i nie nadaje się dla kierowcy, który stanem technicznym swojego pojazdu interesuje się tylko przy okazji awarii.

Tekst pochodzi z tygodnika Motor

Zobacz, jak wygląda sytuacja na drogach w całej Polsce.

Dowiedz się więcej na temat: używana | Auta | paliwa | samochody | fiat | silniki | silnik | zakup samochodu

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje