Udany występ Kubicy w GP Macau

Robert Kubica zajął szóste miejsce w pierwszym wyścigu o Grand Prix Macau, a w drugim, po kolizji z rywalami, musiał się wycofać.

Tegoroczną edycję legendarnego wyścigu w dramatycznych okolicznościach wygrał Francuz Nicolas Lapierre.

Faworyci: zdobywca pole position, Fabio Carbone, oraz zwycięzca pierwszego wyścigu i długotrwały lider drugiego, James Courtney, musieli obejść się smakiem.

W pierwszym wyścigu z bardzo dobrej strony zaprezentował się Robert Kubica. Polak uniknął karambolu na pierwszym okrążeniu i z czternastego miejsca na starcie awansował na ósme. Przez kilka okrążeń walczył o siódmą pozycję z Tatsuą Kataoką, a po odpadnięciu Japończyka i defekcie jadącego przed nim Roberta Doornbosa przesunął się na szóste miejsce.

Reklama

Wyścig wygrał James Courtney, który na szóstym okrążeniu wyprzedził Nicolasa Lapierre. Australijczyk i Francuz mogą podziękować startującym z pierwszej linii Fabio Carbone i Ryanowi Briscoe - ci dwaj kierowcy zderzyli się najpierw na pierwszym okrążeniu (w samochodzie Carbone uległ uszkodzeniu przedni spoiler), a następnie na siódmym, w walce o trzecie miejsce.

Kolejność na mecie pierwszego wyścigu była jednocześnie kolejnością startową do finału Macau Grand Prix. Szósta pozycja Kubicy dawała nadzieje na jeszcze lepszy końcowy rezultat w drugim biegu. Polak bardzo dobrze wystartował, ale w momencie, gdy próbował wyprzedzić zajmującego trzecią pozycję Lewisa Hamiltona, doszło do kontaktu między bolidami obu rywali. Brytyjczyk pojechał dalej, ale samochód Kubicy obrócił się i uderzył przodem w barierę. Na Dallarę Polaka wpadli jeszcze Richard Antinucci i Andrew Thompson. Dla całej trójki był to niestety koniec wyścigu.

Tymczasem prowadzenie objął Courtney, ale zaledwie cztery okrążenia przed końcem w wyniku przebicia opony Dallara Australijczyka rozbiła się o bariery, podarowując tym samym zwycięstwo Nicolasowi Lapierre. Podium uzupełnili kierowcy startujący, podobnie jak Francuz, w mistrzostwach F3 Euro Series: Fabio Carbone i Katsuyuki Hiranaka. Żaden z nich, może poza Carbone (piątym kierowcą F3 Euro Series), nie był przed wyścigiem wymieniany w gronie faworytów. Dość powiedzieć, że Lapierre był w europejskiej F3 jedenasty, a Hirnanaka dwudziesty drugi. Tacy kierowcy, jak mistrz F3 Euro Series Ryan Briscoe, startujący po raz szósty w Macau Paolo Montin, czy trzeci zawodnik brytyjskiej F3, Nelson Piquet Junior (8. w drugim wyścigu), zajęli dalsze miejsca.

Już za tydzień kierowcy Formuły 3 spotkają się w ostatnim wyścigu sezonu - na ulicznym torze w Changwon w Korei Południowej. W International F3 Korea Super Prix weźmie udział 30 zawodników, w niemal identycznym składzie, jak w Macau. Z czołówki zabraknie tylko Ryana Briscoe, który zostanie zastąpiony przez Koreańczyka Jin Woo Hwanga.

- W drugim wyścigu miałem szanse na bardzo dobry wynik. Niestety, przy próbie wyprzedzenia Lewisa Hamiltona Brytyjczyk wypchnął mnie z toru. Miało to miejsce w bardzo wąskiej części trasy, wobec czego nie miałem gdzie uciec i po prostu uderzyłem w barierę - powiedział Robert Kubica. - Szkoda, bo auto spisywało się naprawdę nieźle - mimo tego, że stara jednostka napędowa Opla jest wyraźnie wolniejsza na prostych. W Macau jest to szczególnie istotne, ze względu właśnie na długie proste. Na szczęście mój nowy team, Target Racing, potrafił bardzo dobrze ustawić inne parametry bolidu, dzięki czemu auto bardzo dobrze spisywało się na krętej części toru. Dobrze się czuję w zespole, choć widać, że jest to raczej team średniej klasy.

Wyniki 50. Macau Grand Prix
Wyścig I (10 okrążeń):
 1. Courtney (Dallara F302 Toyota Tom's)25.43,212
 2. Lapierre (Dallara F302 Renault Sodemo) +4,607
 3. Antinucci (Dallara F302/3 Renault S.)  +9,056
 4. Carbone (Dallara F302 Renault Sodemo) +11,151
 5. Hamilton (Dallara F302 Honda Mugen)   +13,312
 6. Kubica (Dallara F302 Opel Spiess)     +14,192
 7. Fauzy (Dallara F302 Honda Mugen)      +15,140
 8. Thompson (Dallara F302/3 Renault S.)  +24,069
 9. Quintarelli (Dallara F302 Opel Spiess)+24,955
10. Hiranaka (Dallara F302 Opel Spiess)   +25,164
Wyścig II (15 okrążeń)
 1. Lapierre (Dallara F302 Renault S.)  37.00,778
 2. Carbone (Dallara F302 Renault Sodemo)  +5,416
 3. Hiranaka (Dallara F302 Opel Spiess)   +15,385
 4. Quintarelli (Dallara F302 Opel Spiess)+16,611
 5. Kaffer (Dallara F303 Toyota Tom's)    +16,666
 6. Montin (Dallara F303 Nissan Tomei)    +22,111
 7. Briscoe (Dallara F303 Opel Spiess)    +27,649
 8. Piquet Jr (Dallara F302/3 Renault S.) +41,467
 9. Campanico (Dallara F302 Renault S.)   +45,746
10. Watts (Dallara F302 Honda Mugen)      +45,865
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Grand | francuz | wyścig | kierowcy | Grand Prix | Robert Kubica | Opel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy