Ubranie kierowcy F1

Czy wiesz, że ubrany w kombinezon kierowca jest w stanie przeżyć aż 35 sekund w temperaturze 840 stopni Celcjusza?

KASK KIEROWCY FORMUŁY 1

Reklama

Współczesne modele kasków ważą zaledwie 1,25 kilograma, co w znaczący sposób odciąża mięśnie karku zawodnika.

Do produkcji kasków używa się głównie włókien węglowych. Z tego samego materiału budowany jest cały bolid F1.

Zewnętrzna skorupa kasku wypiekana jest w specjalnym piecu ciśnieniowym, a miejsca narażone na szczególne

obciążenia - czyli podstawa i brzegi wizjera - wzmacniane są aluminium oraz tytanem.

Wewnętrzne warstwy powstają z polietylenu, używanego do produkcji kamizelek kuloodpornych. Część kasku stykająca się bezpośrednio z głową kierowcy wykonana jest z kilku warstw niepalnego Nomexu.

KOMBINEZON KIEROWCY FORMUŁY 1

Kombinezon składa się z trzech warstw niepalnego Nomexu. Z tej samej tkaniny wykonuje się również bieliznę zakładaną pod kombinezon.

Całość waży zaledwie 1,9 kilograma.

Szacuje się, że kierowca ubrany w taki kombinezon ma szanse przeżycia aż 35 sekund w temperaturze 840 stopni Celcjusza.

Koszt jednego egzemplarza to około 1200 Euro, przy czym w ciągu sezonu kierowca zużywa przeciętnie kilkanaście kombinezonów.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje