Szersze porsche

Porsche AG powiększyło rodzinę "jedenastek" o napędzane na wszystkie koła coupé 911 Carrera 4 oraz 911 Carrera 4S - i tym samym kontynuuje tradycje tego cieszącego się uznaniem modelu.

Cechą charakterystyczną nowych 911-tek są poszerzone łącznie o 44 milimetry tylne błotniki. Umożliwiło to w Carrera 4 zastosowanie tylnych kół z oponami o wymiarach 295/35 ZR 18.

Carrera 4 napędzana jest znanym, sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 litra i mocy 239 kW (325 KM) i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h. W modelu 4S zamontowano silnik 3,8 litra o mocy 261 kW (355 KM). Na przyspieszenie od zera do 100 km/h potrzebuje on 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 288 km/h.

Dzięki napędowi na wszystkie koła z wielotarczowym sprzęgłem lepkościowym, które w sposób ciągły przenosi od 5 do 40 procent mocy na przednie koła, oba coupé zachowują bardzo dobrą dynamikę na zakrętach aż do zakresu krytycznego, są stabilne przy jeździe na wprost do prędkości maksymalnych oraz dysponują dobrą trakcją także na mało przyczepnych nawierzchniach.

Porsche Stability Management (PSM) posiada dwie nowe funkcje: układ hamulcowy przed hamowaniem z pełną siłą zostaje wstępnie napełniony, co eliminuje luz między klockami a tarczami hamulcowymi i jeszcze bardziej skraca drogę hamowania.

Reklama

Druga nowa funkcja PSM uaktywnia się, gdy kierowca naciśnie szybko, lecz nie z maksymalną siłą na hamulec. W tej sytuacji pompa hydrauliczna kompensuje brakujące ciśnienie tak, aby doprowadzić wszystkie koła do granicy regulacji ABS i tym samym pozwala na uzyskanie optymalnej skuteczności hamowania.

Porsche Active Suspension Management (PASM) w trybie Normal zapewnia sportowo - komfortowe ustawienie amortyzacji i tłumienia drgań, które po wciśnięciu przycisku Sport staje się zdecydowanie bardziej sztywne. W obu trybach stopień tłumienia i amortyzacji uwzględnia zawsze aktualny sposób jazdy oraz rodzaj nawierzchni.

Aktywny system tłumienia należydo standardowego wyposażenia 911 Carrera 4S a w Carrera 4 oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe. Na życzenie można zamówić również oba modele z obniżonym o 20 milimetrów sportowym zawieszeniem wraz z mechaniczną blokadą poprzeczną tylnej osi.

Opcjonalny pakiet Sport Chrono Plus jest oferowany także dla nowych modeli z napędem na wszystkie koła. Zmienia on właściwości systemu sterowania silnikiem oraz zachowanie się PSM i PASM.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: koła | carrera | porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy