Szał na volkswageny trwa! Sprzedają się jak swieże bułeczki

Sprzedaż samochodów osobowych marki Volkswagen od początku roku systematycznie wzrastała. Po raz pierwszy w okresie od stycznia do maja klientom przekazanych zostało ponad dwa miliony aut.

Łącznie nabywców znalazło 2,09 miliona samochodów (styczeń - maj 2010: 1,86; +12,2 procent). W maju Volkswagen (auta osobowe) zanotował po raz kolejny znaczny wzrost sprzedaży, o 16,1 procent do 436.400 sztuk (maj 2010: 376.100).

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedano od stycznia do maja 792.100 samochodów (666.400; +18,9 procent). Z tego na Chiny, jako największy pojedynczy rynek, przypadło 714.200 aut (619.700; +15,3 procent).

Zadowalająco rozwijała się sprzedaż także w Ameryce Północnej. Tutaj w ciągu pierwszych pięciu miesięcy Volkswagen Samochody Osobowe przekazał nabywcom 194.600 samochodów (162.600; +19,7 procent).

Reklama

W regionie Europy Środkowej i Wschodniej marka odnotowała wyraźny wzrost sprzedaży wynoszący 40,2 procent. Sprzedanych zostało tutaj 71.900 sztuk (51.300). Na rynku rosyjskim Volkswagen niemal podwoił swoją sprzedaż, która wyniosła 34.400 aut (17.300; +99,1 procent).

Sprzedaż volkswagenów wzrosła również na niemieckim rynku i wyniosła 248.800 sztuk (240.000; +3,6 procent).

A jak jest w Polsce?. W pierwszych miesiącach tego roku sprzedaż całego rynku zmniejszyła się, jednym z ważniejszych powodów było zniesienie kratek i zintensyfikowanie zakupów przez firmy w grudniu 2010 roku.

Biorąc pod uwagę okres od stycznia do maja, Volkswagen w Polsce zanotował spadek sprzedaży, w tym okresie klientom wydano 7596 samochodów (2010: 10 339; -26%). W porównaniu z ubiegłym rokiem stosunkowo niewielką sprzedaż zanotowano przede wszystkim w styczniu i lutym, później nastąpił już zdecydowany wzrost sprzedaży.

Sytuacja ta była skutkiem rekordowej sprzedaży Volkswagena w 2010 roku w Polsce (27.868 szt.). Najlepszym miesiącem w 2010 roku był grudzień, był to w ogóle jeden z lepszych miesięcy w historii sprzedaży Volkswagena Polsce, w rezultacie stok został niemal pusty.

W 2011 roku Volkswagen nie prowadził więc żadnej akcji wyprzedażowej, przy czym inne marki były bardzo aktywne, część prowadziła konkurencji działania marketingowe dotyczące wyprzedaży modeli z 2010 roku aż do ubiegłego miesiąca.

Volkswagen systematycznie odrabia straty w stosunku do ubiegłego roku. W maju wprowadził promocyjny program finansowania zakupów z prawdziwym kredytem zero procent oraz specjalną wersję polo optimum z bogatym wyposażeniem standardowym. Klienci znajdą także wiele bardzo korzystnych pakietów wyposażenia we wszystkich modelach Volkswagena.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż samochodów | bułeczki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy