Suzuki wyjaśnia

Dzisiaj opublikowaliśmy list naszego Czytelnika, który kupił w Niemczech, u autoryzowanego sprzedawcy Suzuki Ignisa w niedostępnej w Polsce wersji DDIS. Niestety po jakimś czasie auto się zepsuło i trafiło do serwisu w Krakowie. I tu - zdaniem autora listu - zaczęły się problemy.

Poniżej publikujemy stanowisko Suzuki Motor Poland na ten temat. W ramce znajdziesz także wspomniany list.

Reklama

Z przykrością odnotowaliśmy fakt niezadowolenia Klienta ze sposobu w jaki dokonywane są rozliczenia napraw gwarancyjnych. Informujemy, że wszelkie tego typu informacje są dla nas cenne i są brane pod uwagę.

Przedmiotowy samochód zakupiony został w Niemczech, (model sprowadzony przez klienta nie znajduje się w ofercie handlowej SMP) jako używany, z ważną niemiecką książką gwarancyjną, która stanowi, że gwarantem pojazdu jest firma Suzuki International Europe mieszcząca się w Niemczech.

Warunki gwarancji zawarte w książce gwarancyjnej jasno precyzują procedurę naprawy pojazdu poza granicami Niemiec. Mówi o tym punkt 1.13 książki gwarancyjnej:

" W przypadku wystąpienia usterki gwarancyjnej za granicą nabywca powinien znaleźć najbliższy autoryzowany serwis Suzuki. Przeprowadzi on z reguły bezpłatnie, zgodne z warunkami gwarancji naprawy niezbędne do zapewnienia bezpiecznego użytkowania pojazdu. W tym celu należy przedłożyć w zagranicznym, autoryzowanym serwisie Suzuki książkę gwarancyjną. O ile w wyjątkowym przypadku zagraniczny autoryzowany serwis wystąpi o zapłatę nabywca powinien, o ile to możliwe, przedłożyć wymienione części w swoim autoryzowanym serwisie. Jeśli to niemożliwe uszkodzone części należy udokumentować fotograficznie. Konieczność udowodnienia takiej niemożliwości ponosi nabywca. Nabywca musi zwrócić uwagę, by rachunek od zagranicznego autoryzowanego serwisu zawierał wszystkie niezbędne dane, jak np. numer nadwozia pojazdu, a także opis przeprowadzonych prac. Rozliczenie gwarancji następuje wówczas w niemieckim autoryzowanym serwisie. (...).

Suzuki Motor Poland zgodnie z niemieckimi warunkami gwarancji przyjmuje wariant odpłatnej naprawy i pozostawi gwarantowi decyzję uznania naprawy jako zasadną. Samochód został nabyty jako używany i SMP nie posiada żadnych informacji na temat warunków eksploatacji tego samochodu.

Jednocześnie informujemy, że wszelkie działania Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. związane z udzielaną trzyletnią gwarancją na sprzedane w Polsce samochody są realizowane i nie ma mowy o jakichkolwiek uchybieniach. Informujemy także, że 24h Assistance udzielone na samochody zakupione w Polsce w sieci Suzuki Motor Poland jest respektowane w całej Europie.

Suzuki Motor Poland jest gotowe udzielić Klientowi wszelkiej pomocy przy naprawie samochodu w Polsce jak i przy procedurze rozliczenia tej naprawy. Jednakże wszelkie działania muszą mieć umocowanie w obowiązujących porozumieniach gwarancyjnych.

Z poważaniem, Łukasz Oster, Rzecznik Prasowy Suzuki Motor Poland Sp. z o.o., Grzegorz Rosiak Dyrektor Działu Serwisu Suzuki Motor Poland Sp. z o.o.

Dowiedz się więcej na temat: Suzuki Motor Poland Sp. z o.o. | naprawy | motor | suzuki

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje