Sukcesy Volkswagena

Volkswagen wzmocnił w bieżącym roku swoją pozycję rynkową na świecie.

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku największy europejski producent samochodów zwiększył udział w światowym rynku do 11,7 procent (styczeń - wrzesień 2008: 10,0 procent).

Od stycznia do września klienci odebrali 4,76 milionów po-jazdów (rok wcześniej: 4,78; - 0,5 procent). W tym samym cza-sie globalny rynek samochodów osobowych zanotował spadek o około 12 procent.

We wrześniu koncern zwiększył sprzedaż o 11,9 procent do 615.100 (2008: 549.500) sztuk.

"Dobrze radzimy sobie w kryzysie i nasza sytuacja wygląda nieźle na tle konkurencji. Umocniliśmy czołową pozycję na waż-nych rynkach w Chinach, Brazylii i Niemczech. Ponadto dobrze wyglądamy na rozrastających się rynkach takich jak Rosja i In-die." - wyjaśniał w piątek w Wolfsburgu szef koncernu ds. sprzedaży Detlef Wittig.

Reklama

Jednocześnie ostrzegł jednak przed zbyt wielkim optymizmem: "Dla przemysłu motoryzacyjnego rok 2010 będzie trudny, szcze-gólnie na głównych zachodnioeuropejskich rynkach".

W szczególnie ważnych regionach dla koncernu Volkswagen za-notowano zadowalające wyniki sprzedaży. Na największym rynku zbytu, jakim są Chiny, sprzedaż już w pierwszych dziewięciu miesiącach przekroczyła wartość całego ubiegłego roku. Od stycznia do września sprzedano tam 1,06 (0,78; +37,0 procent) miliona samochodów.

We wrześniu po raz kolejny pobity został rekord sprzedaży: 149.200 (2008: 89.700) sztuk oznacza wynik lepszy o 66,4 pro-cent. W całym regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen również sprzedał znacznie więcej aut, niż rok wcześniej, mianowicie 1,17 (0,89; + 31,6 procent) miliona.

Marka Volkswagen także odnotowała we wrześniu wyraźny wzrost sprzedaży na świecie. W pierwszych dziewięciu miesiącach zwiększyła swój udział w rynku do 7,9 (2008: 6,4) procent. W tegorocznej sprzedaży na koniec września zanotowany został wy-raźny wzrost o 7,5 procent do 3,02 (2,81) miliona samochodów. W samym wrześniu wzrost wyniósł 22,8 procent (397.100 sztuk; 2008: 323.300).

W Niemczech udział w rynku w ciągu dziewięciu miesięcy wzrósł do 20,8 (2008: 19,6) procent. Premia za złomowanie, której wypłata zakończyła się we wrześniu, w korzystny sposób odbiła się na sprzedaży oszczędnych aut marki Volkswagen.

W Polsce od stycznia do września 2009 roku udział marki Volkswagen w rynku samochodów osobowych wzrósł do 8,27 (2008: 6,99) procent. Sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 20,34 procent i wyniosła 19 818 szt.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen | procent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama