Stańco w Konrad Motorsport

Wczoraj w Verl, Maciej Stańco podpisał dwuletni kontrakt z Konrad Motorsport na starty Saleenem S7R.

Wczoraj w Verl, Maciej Stańco podpisał dwuletni kontrakt z Konrad Motorsport na starty Saleenem S7R.

Umowa zakłada możliwość przedłużenia na trzeci sezon. W 2004 roku, mistrz Polski będzie jeździł jednym z dwóch Saleenów wystawionych przez Konrad Motorsport w Le Mans Endurance Series - 1000-kilometrowych wyścigach dla klas LMP 900, LMP 675, GTS i GT, rozgrywanych na Monzy (9.5), Nuerburgringu (3.7), Silverstone (15.8) i Spa-Francorchamps (12.9). Jednym z dwóch zmienników Stańcy będzie Szwajcar Toni Seiler, pięciu kierowców kandyduje do wolnego miejsca w Saleenie. Drugiego S7R poprowadzą Michael Bartels, Uwe Alzen i Franz Konrad.

Umowa zakłada także udział Stańcy w "24 godzinach Spa" - jednej z rund FIA GT Championship. W wolnych terminach (Nuerburgring koliduje z IV rundą WSMP w Poznaniu), Saleena ujrzymy w Grand Prix Polski. Samochód ma trafić do Bielska w marcu i będzie obsługiwany przez polskich mechaników. W ramach przygotowań do przyszłych startów w FIA GT Championship, Maciej Stańco planuje również występy w European Alfa Challenge za kierownicą Alfy Romeo 147 GTA Cup. 11 i 12 lutego, weźmie udział w oficjalnych testach w Imoli. Sprawdzian Saleena przewidziano w terminie 4-5 marca w Monzy, podczas oficjalnych jazd testowych przed FIA GT Championship.

Reklama

SALEEN S7R

Wyścigowa wersja supersamochodu Saleen S7, zaprojektowanego przez Phila Franka i zbudowanego w Kalifornii przez Saleen Inc., powstała w 2001 roku przy współpracy Ray Mallock Ltd. Maciej Stańco otrzyma samochód z numerem nadwozia 014. Rurową ramę pokrywa karoseria z materiałów kompozytowych. Drzwi otwierają się do góry. Wymiary pojazdu: 4774 x 1990 x 1041 mm; rozstaw osi 2700 mm, rozstaw kół - przód 1748, tył 1710 mm. Ciężar 1150 kg.

Centralnie zamontowany, 7-litrowy silnik na bazie aluminiowej jednostki Forda V8, rozwija moc maksymalną 600 KM przy 6400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 745 Nm przy 5400 obr./min. W układzie transmisyjnym, przenoszącym napęd na tylną oś, zastosowano 6-przełożeniową skrzynię biegów. Układ hamulcowy Brembo korzysta z wentylowanych tarcz hamulcowych z 6-tłoczkowymi zaciskami. Średnica tarcz - 381 mm z przodu, 356 mm z tyłu. Saleen toczy się na 18-calowych kołach.

Firma Raya Mallocka dopracowała nadwozie dzięki badaniom w tunelu aerodynamicznym University of Glasgow. Profilowana płyta podwozia wykorzystuje tzw. efekt przyziemny, a samochód jest przysysany do toru z taką siła, że przy 250 km/godz. może jechać... do góry kołami. Maksymalna prędkość Saleena wynosi 320 km/godz.

Sportowa kariera pojazdu rozpoczęła się od wyjątkowej serii sukcesów w 2001 roku. Z 32 wyścigów, wygrano 19, sięgając po 29 pole position, ustanawiając 27 najszybszych okrążeń w wyścigu. Terry Borcheller (ALMS GTS), Ian McKellar (ELMS GTS), Chris Bingham (GrandAm) i Carlos Palau (mistrzostwa Hiszpanii GT) sięgnęli po prymat w klasyfikacji kierowców. W 2003 roku Konrad Motorsport mógł się pochwalić w FIA GT Championship czterema pole position oraz drugim miejscem w Anderstorp.

KONRAD MOTORSPORT

Firma założona w 1976 roku przez Franza Konrada. Baza teamu mieści się w niemieckim Verl. Franz Konrad (ur. 8.6.1951 w Grazu) ma za sobą bogatą karierę, rozpoczętą dwoma tytułami mistrza Austrii w motocrossie (1968-69). Zdobył mistrzostwo Niemiec w Formule 3, wygrywając 5 eliminacji. Dotarł do Formuły 2 (1982), dwukrotnie sięgnął po Porsche Carrera Cup. Najwięcej splendoru przysporzyły Konradowi wyścigi długodystansowe. Może się pochwalić drugim, czwartym i piątym miejscem w "24 godzinach Le Mans", pięciokrotnie wygrał klasę w "12 godzinach Sebring", jest zwycięzcą "24 godzin Nuerburgringu", "1000 mil Interlagos", wicemistrzem American Le Mans Series, trzecim kierowcą Interseries Cup, szóstym kierowcą mistrzostw FIA GT w klasie GT2 (1998).

Od początku sportowej kariery S7R, Konrad Motorsport oficjalnie reprezentuje markę Saleen. Przez pierwsze dwa sezony zespół startował w ALMS, a od ubiegłego roku skoncentrował się na FIA GT Championship. W 2001, Franz Konrad, Terry Borcheller i Oliver Gavin zajęli trzecie miejsce w klasie GTS podczas "24 godzin Le Mans".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: starty | le mans | Saleen | fia | konrad
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama