Skoda Octavia Combi 2.0 TDI CR. 7 litrów na sto

Octavia Combi, auto, jak mówią menedżerowie Skody, o gabarytach kompaktu, lecz cechach funkcjonalnych pojazdu klasy średniej, była w ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem typu kombi.

W Niemczech - najczęściej kupowanym samochodem importowanym. Jak przekonaliśmy się, świetnie nadaje się do dalekich wakacyjnych podróży. Czy sprawdzi się jednak również w codziennym użytkowaniu w mieście?

Reklama

Testowaliśmy egzemplarz w wersji Elegance, zgodnej ze specyfikacją na rynek ... czeski. Auto było napędzane dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 150 KM. Czy to nie za dużo jak na potrzeby jazdy miejskiej? Być może, choć z drugiej strony te konie przydają się bardzo, gdy chcemy szybko i sprawnie, a zatem bezpiecznie wyprzedzić poprzedzający nas pojazd. Co ważne, wspomniana jednostka okazała się bardzo oszczędna. Nawet w gęstym ruchu i pomimo uciążliwych korków średnie zużycie paliwa, według wskazań komputera pokładowego, nigdy nie przekroczyło 7 litrów na 100 km.

Octavia Combi nowej generacji jest obszerniejsza od poprzedniczki. Ma aż o 108 mm większy rozstaw osi i zapewnia znacząco więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów. Proste w konstrukcji, a zatem tańsze w naprawach zawieszenie bez problemów tłumi nierówności nawierzchni ulic, tak wciąż powszechne w polskich miastach. Kabina jest dobrze wyciszona, pozwalając w pełni docenić dźwięk z całkiem niezłej klasy fabrycznego zestawu audio. Komplet czujników parkowania (przednie i tylne) wraz wyświetlaczem obrazującym sytuację wokół samochodu wydatnie ułatwia manewry na postoju.

Kokpit Skody Octavii Combi, w zasadzie identyczny z tym znanym z sedana, jest bardzo uporządkowany. Wszystko jest tu przemyślane, na właściwym miejscu. Nie wszystkim spodoba się jedynie jednolicie czarny wystrój wnętrza - może zostać uznany za zbyt ponury.

Jednym z najważniejszych atutów Octavii Combi jest przepastny bagażnik. Liczy aż 610 litrów pojemności, która po złożeniu oparcia tylnej kanapy (dzielonego w stosunku 60:40) wzrasta do 1740 litrów. Zmieszczą się tu nawet największe zakupy, na przykład paczki z elementami mebli do samodzielnego montażu. Po położeniu oparcia przedniego fotela pasażera we wnętrzu Octavii Combi przewieziemy przedmioty o maksymalnej długości 2,92 m. Dzięki podwójnej podłodze o regulowanej wysokości można uzyskać przestrzeń ładunkową o całkowicie płaskiej powierzchni. Ruchoma podłoga pozwala też dzielić komorę bagażnika na różne obszary, zależnie od potrzeb.

Pod tylną półką znajduje się schowek, przeznaczony na drobne przedmioty. To nowość trzeciej generacji Octavii Combi, podobnie jak tzw. element mocujący cargo, ułatwiający unieruchomienie transportowanych pudeł czy skrzynek. Roletę bagażnika można zdjąć i schować pod podłogą. W kufrze seryjnie montowane są cztery rozkładane haki do wieszania siatek z zakupami. Znajdziemy tam również gniazdo elektryczne 12 V i dwie lampki oświetlające wnętrze części bagażowej.

Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest dwustronna mata podłogowa - z jednej strony ma normalną, dywanową wykładzinę, z drugiej nieprzemakalne, łatwo zmywalne, odporne na uszkodzenia tworzywo.

Podsumowując. Nowa Skoda Octavia Combi 2.0 TDI CR jest samochodem jakby stworzonym do dalekich podróży, jednak zupełnie dobrze radzi sobie także w warunkach miejskich. Jest zwrotna, ekonomiczna, wygodna, pakowna i funkcjonalna. To pojazd prawdziwie uniwersalny.

Dowiedz się więcej na temat: Skoda Octavia Combi

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama