Samochody lubimy oglądać, ale nie kupować

Według badań w Polsce wzrasta zainteresowanie serwisami motoryzacyjnymi w internecie. Źródło to coraz częściej wykorzystywane jest do poznawania nowych modeli pojazdów, sprawdzania cen i "wirtualnego" odwiedzania salonów samochodowych. Wzrost "moto-oglądalności" w internecie jest - przynajmniej w Polsce - odwrotnie proporcjonalne do sprzedaży samochodów. W lipcu była ona dramatycznie niska. To prawdziwa degrengolada!

Samochody lubimy oglądać, ale nie kupować

Reklama

Według badań w Polsce wzrasta zainteresowanie serwisami motoryzacyjnymi w internecie. Źródło to coraz częściej wykorzystywane jest do poznawania nowych modeli pojazdów, sprawdzania cen i "wirtualnego" odwiedzania salonów samochodowych. Wzrost "moto-oglądalności" w internecie jest - przynajmniej w Polsce - odwrotnie proporcjonalne do sprzedaży samochodów. W lipcu była ona dramatycznie niska. To prawdziwa degrengolada!

Według firmy Samar, która monitoruje polski rynek motoryzacyjny ubiegły miesiąc był pod względem sprzedaży samochodów najgorszy w tym roku. Nabywców znalazło jedynie 25.966 samochodów (w lipcu 2000 r. 42.392) co oznacza 38,75 procentowy spadek w porównaniu do roku ubiegłego. Tak dramatyczne rezultaty mogą doprowadzić do bankructwa już nie tylko poszczególnych dealerów, ale także ... producentów. Bo właśnie oni tracą na krajowym rynku najwięcej (sprzedali oni w ubiegłym miesiącu zaledwie 9.420 aut przy 12.455 w czerwcu br.). W porównaniu do lipca ubiegłego roku to spadek aż o ponad 65 procent!.

Przykładem niech będzie Fiat i Daewoo, wciąż liderzy sprzedaży - ale na coraz niższym poziomie - polskiego rynku motoryzacyjnego. Włoski koncern stracił w porównaniu do 2000 roku 38,48% a koreański aż ...58,57%.

Ale są i pozytywne przykłady - oto trzecia na liście największych sprzedawców Skoda w tym samy okresie zyskała 8,71%. Na plusie jest także ósma na liście Toyota, która w tym roku, w porównaniu do 2000 r. Sprzedała o 9,14% więcej aut.

Jakie samochody kupujemy najchętniej? Także i na tej liście nie zaszły większe zmiany. Numerem jeden w Polsce wciąż pozostaje seicento (minus 28,61%) - na zdjęciu jego nowa wersja - w sprzedaży za dwa lata - które wyprzedza zyskującą z miesiąca klientelę skodę fabię (uwaga to nie pomyłka - plus 498,59%) i daewoo matiza (minus 55,82%).

Sprzedaży zapewne nie poprawią nowe modele, które wkrótce trafią także do Polski. Oto niektóre z nich: polo IV, audi A4 cabrio, opel signum 2, skoda superb, ford fiesta, nissan primera, mercedes SL, fiat stilo, porsche carrera, maserati spyder, bmw 7.

10 najlepiej sprzedawanych marek samochodów

1. Fiat - 55.859 (-38,48%)

2. Daewoo -30.160 (-58,57%)

3. Skoda - 23.869 (+8,71%)

4. Opel - 17.432 (-37,32%)

5. Renault - 17.207 (-6,38%)

6. Volkswagen - 12.216 (-3,99%)

7. Peugeot - 10.898 (-11,21%)

8. Toyota - 10.273 (+9,14%)

9. Citroen - 6.477 (-17,93%)

10. Ford - 6.356 (-47,48%)

10 najlepiej sprzedawanych modeli samochodów

1. Fiat seicento - 29.165

2. Skoda fabia - 15.258

3. Daewoo matiz - 13.529

4. Fiat punto - 9.718

5. Fiat uno - 9.630

6. Daewoo lanos - 8.968

7. Peugeot 206 - 6.749

8. Renault megane - 4.909

9.Renault thalia - 4.820

10. Opel corsa - 4.719

10 modeli samochodów, których sprzedaż najbardziej wzrosła

1. Skoda Fabia - 15.258

2. Renault thalia - 4.820

3. Toyota yaris - 4.519

4. Opel corsa - 4.719

5. Peugeot 307 - 842

6. Kia rio - 571

7. Alfa romeo 147 - 552

8. Seat leon - 690

9. Citroen C5 - 534

10. Toyota avensis - 2.755

10 modeli samochodów, których sprzedaż najbardziej spadła

1. Daewoo matiz - 13.528 (-17.093)

2. Fiat seicento - 29.165 (-11.688)

3. Daewoo tico - 1.142 (-10.845)

4. Skoda felicia - 4.064 (-10.608)

5.Opel astra classic - 4.176 (-9.692)

6. Daewoo lanos - 8.968 (-9.460)

7. Fiat 126 p - 521 (-8.749)

8. Fiat punto - 9.718 (-4.889)

9. Fiat uno - 9.630 (-3.451)

10. Polonez - (-3.438)

Dowiedz się więcej na temat: peugeot | opel | skoda | Daewoo | samochody | fiat

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje