Ruszyła sprzedaż golfa VII. Kosztuje 59.990 zł

Dzisiaj rozpoczęła się przedsprzedaż nowego golfa w Polsce. Wyjściowy model z silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM kosztuje 59.990 zł, czyli o 1000 zł mniej w porównaniu z ceną poprzednika. Pierwsze samochody w salonach dostępne będą w drugiej połowie października.

Siódma generacja golfa jest dostępna w trzech liniach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Podstawowym modelem jest golf 1.2 TSI Trendline o mocy 85 KM. Wyposażenie seryjne tego auta jest bogatsze od poprzednika, zawiera m.in.: siedem poduszek powietrznych, Electronic Stability Control (ESC), system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym TFT, klimatyzację Climatic, nowy hamulec wielokolizyjny (automatycznie przyhamowuje pojazd, który uległ zderzeniu, aby w istotnym stopniu zmniejszyć występującą jeszcze energię kinetyczną. Hamulec wielokolizyjny jest wyzwalany po zarejestrowaniu pierwszej kolizji przez system analizujący informacje z czujników poduszek powietrznych), elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, tryb rekuperacji i system Start-Stop.

Golf 7 oferowany jest z dwoma nowymi generacjami silników. Między innymi dzięki seryjnemu systemowi Start-Stop i trybowi rekuperacji, zużywa on mniej paliwa, a emisja CO2 zmniejszyła się nawet o 23 procent.

Silniki benzynowe w momencie wprowadzenia na rynek to silniki TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 85 KM i 140 KM. Zużycie paliwa bazowej jednostki to zaledwie 4,9 l/100 km, mocniejszy silnik zużywa 4,8 l/100 km dzięki zastosowaniu systemu odłączania cylindrów ACT.

Również silniki wysokoprężne są nowe. Jednostki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem rozwijają moc 105 KM i 150 KM. Podstawowy model TDI o mocy 105 KM zużywa średnio tylko 3,8 l/100 km, mocniejsza wersja spala średnio na 100 km zaledwie 4,1 litra.

Zmniejszenie zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie dynamiki i osiągów nowego golfa to zasługa nie tylko nowych jednostek napędowych, ale także zastosowania modułowej platformy podłogowej MQB. Inżynierowie poświęcili mnóstwo uwagi ciężarowi auta.

Reklama

Nowy golf zbudowany jest ze stali o bardzo dużej wytrzymałości, w samochodzie zastosowano także wiele nowoczesnych rozwiązań, w rezultacie mimo iż jest większy i lepiej wyposażony od poprzednika, jest zarazem od niego lżejszy o 100 kg.

SIEDEM GENERACJI GOLFA. KTÓRA NAJLEPSZA WEDŁUG CIEBIE?.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | TSI
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy