Rusza rallycross

Już w najbliższy weekend na torze w Słomczynie koło Grójca po raz pierwszy w tym sezonie pojawią się uczestnicy Mistrzostw Polski w Rallycrossie. Do imprezy, będącej I rundą MPRC a jednocześnie rundą Mistrzostw Europy Strefy Centralnej zgłosiło się 64 zawodników.

Tradycyjnie już licznie reprezentowana będzie klasa 1, gdzie zgłosiło się 13 zawodników. Część z nich starty w tej klasie ma już za sobą, niektórzy jednak po raz pierwszy zasiądą za kierownicą Fiatów 126p w wersji rallycrossowej. Nie mniejsze emocje powinny towarzyszyć klasie 2, gdzie pojawi się 16 kierowców.

Reklama

Nie lada sensacją może być pojawienie się po raz pierwszy w Mistrzostwach Polski niezwykle mocnego Forda Focusa WRC, zgłoszonego w klasie 4. Bogdan Ludwiczak, właściciel auta, deklaruje, że pod maską jego samochodu drzemie 680 koni mechanicznych. Jego głównymi rywalami w tej klasie mogą być Andrzej Kalitowicz (Ford Escort Coswort) i dosiadający również Escortów Mirosław Witkowski i Marcin Wicik. Pod znakiem zapytania stoi występ Mariusza Steca, który po rajdzie Elmot ma kontuzjowaną kostkę.

Niezbyt licznie do zawodów zgłosili się goście z zagranicy. O punkty do Mistrzostw Strefy Europy Centralnej zamierzają walczyć: Czech Milan Schmied (Focus WRC) w Dywizji 1 oraz Josef Iro ( Ford Escort), Ota Hlousek (Lancia Delta) i Tomas Revcin w Dywizji H.

Sobotnie zawody rozpoczynają ósmy już sezon rallycrossowy w Słomczynie. -Najważniejsze zmiany jakie wprowadziliśmy w tym roku to zmiana harmonogramu zawodów. Wszystkie treningi i wyścigi finałowe będą odbywały się jednego dnia , to znaczy w sobotę. Mamy nadzieję, że dzięki temu zawody będą jeszcze bardziej dynamiczne, a po drugie kibice nie będą musieli przedzierać się przez korki, które z powodu giełdy samochodowej są prawdziwym utrapieniem w niedzielę. Kolejne zmiany dotyczą toru. Wyrównaliśmy i utwardziliśmy wszystkie szutrowe części toru. W tej chwili nawet obfity deszcz nie powinien być kłopotem dla zawodników. Oprócz tego tradycyjnie mamy przygotowane dodatkowe atrakcje dla wszystkich kibiców. Dlatego gorąco zapraszam do Słomczyna. W najbliższą sobotę szykuje się prawdziwy, rallycrossowy piknik - mówi Piotr Tonderski, prezes Automobilklubu Rzemieślnik, organizatora zawodów.

Liczymy, że również dla Państwa sobotnia impreza okaże się interesującym wydarzeniem i zapraszamy do Słomczyna. Jednocześnie informujemy, że Biuro Prasowe zawodów czynne jest w piątek od 14.00 do 20.00 i w sobotę od 8.00 do zakończenia zawodów. Akredytacje będą wydawane na miejscu. Do zobaczenia.

PROGRAM ZAWODÓW

Piątek, 10 maja 2002r.

Park Maszyn udostępniony w godz. 12.00-22.00

16,00 - Otwarcie Biura Zawodów i wydawanie dokumentów

17,00 -21,00 - Badanie Kontrolne dla klas:

17,00 - 18,30 klasa 1

18,00 - 19,30 klasa 2 + 3 (DIV H)

19,15 - 20,30 klasa 5 (DIV 2) + 6 (DIV 2A)

20,00 - 21,00 klasa 4 (DIV 1)

Sobota, 11 maja 2002r.

8,00 - 9,30 - Treningi wolne - wyjazdy na 3 okrążenia

9,45 - Obowiązkowa odprawa z zawodnikami

10,15 - Trening oficjalny

11,30 - I bieg kwalifikacyjny

- II bieg kwalifikacyjny

14,45 - Oficjalne otwarcie zawodów

15,15 - III bieg kwalifikacyjny

16,45 - Biegi finałowe

Uroczysta dekoracja zwycięzców po ostatnim biegu finałowym

Podział na klasy:

Klasa 1 - samochody Fiat 126p. - 652 ccm.

Klasa 2 - samochody Fiat CCS i SCS 1108 ccm.

Klasa 3 - samochody jednonapędowe o pojemności skokowej silnika do

1600 ccm., przygotowane w/g DIV. H. Podklasa "H-1400"- 1150-1400 ccm.

Klasa 4 - samochody DIV 1 FIA -dopuszczone samochody z utraconą homologacją

Klasa 5 - samochody DIV 2 FIA

Klasa 6 - samochody DIV 2A FIA

Klasę stanowi minimum 6 samochodów .

Dane toru:

Długość: 1093 m

Długość prostej startowej: 210 m

Szerokość: 12-16 m

Nawierzchnia betonowa: 48%

Nawierzchnia szutrowa: 52%

Położenie:

50 km na południe od Warszawy (droga E77)

7 km na wschód od Grójca (droga 717)

Rekord toru:

Per Eklund (Saab 93)

1 okrążenie - 0'47''44

Dowiedz się więcej na temat: strefy | bieg | fia | samochody | rallycross

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje