Robert Kubica znowu bardzo szybki. Prowadzi w swojej klasie

Francuz Sebastian Ogier, jadący Volkswagenem Polo-R, prowadzi po pierwszym dniu Rajdu Niemiec, dziewiątej rundy mistrzostw świata.

Dziewiąte miejsce zajmuje Michał Kościuszko, a dziesiąte Robert Kubica (Citroen DS 3 RRC), który jest liderem w klasie WRC-2.

Reklama

W czwartek kierowcy mieli do przejechania dwa odcinki specjalne, między Kolonią i Trewirem. Kościuszko stracił do Francuza 51,0 s, a Kubica - 59,8. Ogier osiągnął czas 19.33,2. Drugi - ze stratą 5,7 - jest Fin Jari-Matti Latvala (Volkswagen Polo-R), a trzeci Belg Thierry Neuville (Ford Fiesta RS) - 12,7 straty.

Kubica, oprócz zawodów w Niemczech, ma w planie jeszcze dwie imprezy MŚ - we Francji i Hiszpanii, oraz jedną w ME - Rajd Polski w połowie września na trasach w rejonie Mikołajek.

Z kolei Kościuszko wraca do walki po ponad dwóch miesiącach przerwy. W połowie czerwca na Sardynii wystartował po raz pierwszy Fordem Fiestą WRC. Po serii awarii technicznych poprzedniego Mini WRC, które wykluczyły go z walki o lepsze lokaty na początku sezonu, załoga zmieniła auto.

W piątek zawodnicy mają do przejechania 132 km odcinków specjalnych. W sobotę zaplanowano rywalizację na terenie poligonu wojsk pancernych (OS 41,08 km), a w sumie sześć OS-ów o długości 153,7 km. W niedzielę na zakończenie imprezy kierowcom pozostaną do rozegrania dwa odcinki specjalne.

W ciągu czterech dni ADAC Rallye Deutschland kierowcy przejadą łącznie 1243,3 km, w tym 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 371,8 km.

Po ośmiu rundach MŚ liderem klasyfikacji generalnej jest Ogier. Francuz ma już 181 pkt, wygrał dotychczas pięć rajdów. Drugi w mistrzostwach jest Latvala ex aequo z Neuvillem - po 91 pkt.

Kubica, który zajmuje w klasyfikacji WRC-2 trzecie miejsce, do lidera Abdulaziza Al-Kuwariego (Ford Fiesta RRC) ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich traci tylko 17 pkt, a do drugiego Peruwiańczyka Nicolasa Fuchsa (Mitsubishi Lancer Evo X) - dwa.

Były kierowca Formuły 1 zapowiada w Niemczech walkę o czołową lokatę, celem jest końcowe zwycięstwo w WRC-2.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama