Rekonesans a nie trening

W najbliższą niedzielę, 3 czerwca rozpoczyna się rekonesans przed 58 Rajdem Polski. Załogi zgłoszone do rajdu będą przez trzy dni opisywały trasy poszczególnych odcinków specjalnych w czasie wyznaczonym przez organizatora i pod jego kontrolą.

W najbliższą niedzielę, 3 czerwca rozpoczyna się rekonesans przed 58 Rajdem Polski. Załogi zgłoszone do rajdu będą przez trzy dni opisywały trasy poszczególnych odcinków specjalnych w czasie wyznaczonym przez organizatora i pod jego kontrolą.

We współczesnych rajdach nie istnieje już pojęcie treningu, ale tylko zapoznania się z trasą zwanego inaczej rekonesansem. Treningi na trasie rajdu są po prostu zabronione. Rekonesans przeprowadzany jest samochodami produkcyjnymi i z zachowaniem przepisów ruchu drogowego. Ta ostatnia reguła jest konieczna, bowiem zapoznanie się z trasą odbywa się w "otwartym ruchu". Ilość przejazdów jest limitowana. W 58 Rajdzie Polski każdy odcinek specjalny załogi mogą przejechać podczas rekonesansu tylko trzykrotnie. Jeszcze bardziej surowe reguły dotyczą OS-3, który zostanie rozegrany w Kłodzku. Zapoznanie się z tą próbą będzie możliwe tylko dwukrotnie, a przejazd nastąpi w kolumnie aut za samochodem organizatora. Każda załoga uczestnicząca w rekonesansie musi wcześniej dokonać rejestracji u organizatora i pobrać stosowne dokumenty.

Reklama

- W niedzielę, poniedziałek i wtorek zawodnicy będą sporządzali notatki rajdowe przed tegorocznym Rajdem Polski. Na rzadko uczęszczanych drogach pojawi się z tego powodu więcej niż zazwyczaj samochodów, ale nie powinno to stanowić żadnego problemu dla mieszkańców okolicznych miejscowości. Zawodnicy znają przepisy i wiedza doskonale, że podczas zapoznawania się z trasą mają obowiązek przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Jako organizator będziemy przyglądali się uważnie zachowaniu kierowców i mam nadzieję, że żadne interwencje z naszej strony nie będą konieczne.

Bezpieczeństwo podczas rajdu to dla nas rzecz najważniejsza. Tak jak każdego roku spodziewamy się tysięcy kibiców wokół tras odcinków specjalnych. Newralgiczne miejsca zostaną zabezpieczone w wyjątkowo staranny sposób. Wraz z Krzysztofem Hołowczycem, Leszkiem Kuzajem i Robertem Herbą, czołowymi polskimi kierowcami, odbyliśmy już wiele spotkań z młodzieżą w okolicznych szkołach. Nasi mistrzowie opowiadali o swoich startach w rajdach, ale przede wszystkim koncentrowali się na sprawach związanych z bezpieczną obserwacją walki na trasie - poinformował Bogusław Piątek, wicedyrektor 58 Rajdu Polski.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: trening | treningi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy