Rajd Deutschland: Burns liderem!

Trwa rywalizacja na trasie Rajdu Niemiec dziesiątej eliminacji mistrzostw świata. Wczoraj zawodnicy mieli ostatnią szansę sprawdzenia ustawień swoich samochodów podczas odcinka testowego umiejscowionego w winnicach koło miejscowości Konz. Rozgrywany w deszczu shakedown przyciągnął tysiące kibiców, którzy niemal całkowicie obstawili jego czterokilometrową trasę. Po pierwszym odcinku specjalnym prowadził Burns, przed Gronholmem (miał identyczny czas co Burns) i Loebem. drugi OS wygrał Loeb przed Gronholmem i Burnsem.

Zawody te będą w tym roku po raz pierwszy jedną z rund mistrzostw świata. Wcześniej żaden inny rajd w Niemczech nie dostąpił tego zaszczytu. Rajd Deutschland rozgrywany jest od 1982 roku, a już rok później został włączony do mistrzostw Europy. Od roku 1988 stanowił podobnie jak Rajd Polski, eliminację mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku 20.

Bazą rajdu był początkowo Frankfurt nad Menem, a później St. Wendel, Koblencja i Adenau w pobliżu słynnego toru Nurburgring, na którym to rozgrywano również próby sportowe. Obecnie centrum Rajdu Deutschland zlokalizowane jest w najstarszym z miast niemieckich, w Trewirze (Trier), w pobliżu granicy z Luksemburgiem. Obecny Rajd Niemiec powstał dzięki porozumieniu organizatorów rajdów Deutschland, Hunsruck i Saary. Każdy z trzech etapów przebiega trasami trzech wymienionych rajdów. Bodaj najsłynniejsze odcinki specjalne znajdują się na poligonie w okolicach Baumholder (dawniej Rajd Hunsruck). To dzięki dziurawym i bardzo wymagającym dla samochodów OS om w okolicach Baumholder Rajd Niemiec nazywany jest często asfaltowym Safari. Nie mniej znane są próby w dolinie Mozeli słynącej z uprawy winorośli i z win mozelskich.

Reklama

Po raz pierwszy w tym roku, na starcie do rundy mistrzostw świata stanie maksymalna, dopuszczalna liczba 90 załóg. 5 zgłoszeń widnieje na liście rezerwowej. Samochody będą ponownie nosiły na drzwiach widoczne dobrze duże numery startowe. Zrezygnowano z dużo mniejszych i trudnych do odczytania oznaczeń, które drogą eksperymentu stosowano podczas Rajdu Finlandii. Jeden z samochodów otwierających trasę (tzw. zerówki) poprowadzi Jutta Kleinschmidt, która za kierownicą Mitsubishi Pajero zwyciężyła w słynnym maratonie do Dakaru w roku 2001, a w tym sezonie zajęła drugie miejsce.

Wyniki 1 os:

1 BURNS/REID Peugeot Total 08:27.9

1 GRONHOLM/RAUTIAINEN Peugeot Total +08:27.9

3 LOEB/ELENA Automobiles Citroen +00:04.6

4 SAINZ/MOYA Ford Rallye Sport +00:05.1

5 MCRAE/GRIST Ford Rallye Sport +00:06.2

6 SOLBERG/MILLS Subaru World Rally Team +00:07.4

7 BUGALSKI/CHIARONI Automobiles Citroen +00:15.8

8 THIRY/PREVOT Peugeot Bastos Racing Team +00:16.7

9 SCHWARZ/HIEMER Hyundai Castrol World Rally Team +00:17.1

10 MARTIN/PARK Ford Rallye Sport +00:17.6

- DELECOUR/GRATALOUP Marlboro Mitsubishi Ralliart +00:22.5

- MCRAE/SENIOR Marlboro Mitsubishi Ralliart +00:22.6

Wyniki 2 OS:

1 LOEB/ELENA Automobiles Citroen 14:10.8

2 GRONHOLM/RAUTIAINEN Peugeot Total +00:00.2

3 BURNS/REID Peugeot Total +00:01.3

4 BUGALSKI/CHIARONI Automobiles Citroen +00:07.5

5 SCHWARZ/HIEMER Hyundai Castrol World Rally Team +00:08.7

6 LOIX/SMEETS Hyundai Castrol World Rally Team +00:12.3

7 SOLBERG/MILLS Subaru World Rally Team +00:13.5

8 THIRY/PREVOT Peugeot Team Belgium +00:13.7

9 KREMER/schneppenheim Armin Kremer +00:17.4

10 MCRAE/GRIST Ford Rallye Sport +00:18.8

- DELECOUR/GRATALOUP Marlboro Mitsubishi Ralliart +00:36.4

- MCRAE/SENIOR Marlboro Mitsubishi Ralliart +00:38.1

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Rajd Niemiec | loeb | Ford | sport | marlboro | Citroen | Niemiec | Mitsubishi | Peugeot | team | rajd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy